МАКСИМ ФАСТЄЄВ, провідний аналітик Інфагро: Новий рейтинг топ-20 від Rabobank. Багато цікавого

Rabobank випустив свіжий рейтинг топ -20 молочних компаній по грошовому обігу і тут багато цікавого.

Кількість злиттів і поглинань на світовий молочної арені в 2019 році – це 115 угод, що трохи більше, ніж в попередньому році (112).  Більшість угод 2019 року, включаючи інвестиції, продажі, поглинання, створення спільних підприємств і стратегічних альянсів, були здійснені в Європі (64), далі йдуть Північна Америка та Азія (39 і 25 відповідно).  Станом на середину 2020 року кількість угод, пов’язаних з молочною продукцією, становить 52.

Стратегічним питанням для деяких компаній було – інвестувати в новий бізнес чи продавати поточні активи, оскільки десять компаній з Global Dairy Top 20 відзвітували про зниження продажів за рік в доларовому вираженні.  На прикладі приватного молочного гіганта #Lactalis можна побачити однозначну відповідь – компанія активно наростила свою молочну імперію, уклавши 41 угоду з 2013 року, а останнім часом розширила свою глобальну присутність на Близькому Сході та в Африці, а також в Північній і Південній Америці.

І навпаки, лідер рейтингу останніх років вирішив продати деякі зі своїх непрофільних молочних активів.  Компанія #Nestlé оптимізувала свій американський бізнес з виробництва морозива вартістю 1,8 млрд доларів США разом з іншими активами (деякі з яких були придбані Lactalis), що призвело до значного скорочення розриву між двома провідними світовими молочними компаніями.  Nestlé залишається на першій позиції свіжого рейтингу, але розрив між нею і Lactalis в 2018 році скоротився з 3,5 млрд. доларів до 1,1 млрд. доларів в 2019 році.

Найбільший молочний кооператив США робить стратегічне і важливе придбання, перемістившись в рейтингу з 6 на 3 місце.  Компанія Dairy Farmers of America (#DFA), якараніше обіймала 11-е місце, на початку 2020 року придбала Dean Foods, тим самим збільшивши річні продажі на 47,5%.  В кінці цього року DFA матиме додаткове органічне зростання з введенням в експлуатацію великого сироварного заводу (135 тис. тонн в рік) в Мічигані, який є спільним підприємством з Select Milk і Glanbia.

Органічного зростання виявилося недостатньо для збереження рейтингу #Danone, і в цьому році компанія опустилася на четверту позицію.  Ще зовсім недавно, в 2017 році, Danone займала 2-е місце в рейтингу.

Азіатські компанії зробили черговий прорив в списку цього року.  Найбільша молочна компанія Китаю #Yili входить в п’ятірку лідерів з ростом майже на 20% в річному численні, почасти завдяки придбанню кооперативу Westland в Новій Зеландії.

Все більш жорстка конкуренція на внутрішньому ринку Китаю змушує компанії шукати можливості зростання за кордоном, але це стає все більш складним завданням.  Друга за величиною молочна компанія Китаю, #Mengnui, піднялася з 10 на 8 місце після придбання австралійської компанії Bellamy’s і створення спільного підприємства з Coca-Cola для продажу молока в Китаї.  Однак заплановане придбання Mengnui іншого австралійського бізнесу, Lion Dairy & Drinks, що зараз належить Kirin (Японія), не отримало схвалення Австралійського Нагляду за іноземними інвестиціями через зростаючу напруженість між двома країнами.

Консолідація ключових молочних активів компаніями #Fonterra і #FrieslandCampina призвела до зниження продажів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року як в доларах США, так і в євро, і кожна з компаній опустилася на два щаблі в рейтингу цього року.  Аналогічним чином #Arla Foods також опустилася на дві позиції в рейтингу, але їй вдалося показати річний приріст в євро.  Члени кооперативів в Новій Зеландії і Європі стикаються з більш серйозними екологічними проблемами, які обмежують зростання.  В результаті ці компанії, ймовірно, зосередяться на стратегіях створення додаткової вартості і оптимізації виробничих потужностей.

В цьому році в двадцятку найбільших виробників молока в світі увійшла індійська компанія Gujarat Co-operative з об’ємом продажів 5,5 млрд доларів США в 2019 році, що на 17% більше, ніж в попередньому році.  Цей кооператив, відомий своїм молоком і молочними продуктами під торговою маркою #Amul, за останнє десятиліття продемонстрував середньорічні темпи зростання 17% завдяки збільшенню обсягів збору молока, розширенню виробничих потужностей, виходу на нові ринки і запуску нових товарів.

 

*Дані про фінансовий оборот містять тільки продажі молочної продукції і базуються засновані на фінансових результатах за 2019 рік і угодах по злиттю і поглинанню, завершенихв період  з 1 січня по 30 червня 2020. Незавершені угоди зі злиття / поглинання включають придбання компанією FrieslandCampina Nutricima і продаж Unilever свого підрозділу по виробництву морозива в Чилі.

За матеріалами Rabobank

Останні новини: