Молочний бізнес – 2022

XIV Всеукраїнська конференція з міжнародною участю

травень 2022

Парк готель Голосієво, Київ

Організатори: Інфагро, Спілка молочних підприємств України

Шановні колеги, постійні і потенційні делегати конференції МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС!

Багато років, незмінно в листопаді, ми зустрічались на цьому заході, щоб отримати корисну інформацію, обговорити галузеві проблеми і просто по-дружньому поспілкуватися з колегами наживо.

Коронавірусна криза порушила напрацьовані традиції. Остання «тричі перенесена» конференція відбулася в травні 2021 року. Зараз, у листопаді, пандемія на жаль, нікуди не зникла. Тому, турбуючись про ваше здоров’я, мусимо повідомити що у звичні дати кінця листопада конференція МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС не відбудеться. Організатори – Інфагро та Спілка молочних підприємств – планують проведення чергової, XIV конференції у травні 2022 року.

Для молочної галузі України 2021 рік видався не схожим на будь який із попередніх років. Відбулося дуже багато всіляких змін, на жаль, більшість із них негативно вплинула на стан галузі.

В країні скорочується виробництво молока і обсяги його переробки. Незмінним залишається тренд зменшення зовнішніх продажів молокопродуктів.  І напевно найбільш шокуючою є велика вірогідність того, що наша країна вперше за всю свою історію найближчим часом може стати нетто-імпортером молочних продуктів вже не тільки в грошовому виразі, але і в перерахунку на молоко.

Щорічно ми спостерігаємо падіння виробництва молока на 4-6%. Відповідно, зменшується обсяг його переробки, за п’ять років він знизився на 15%. Таке суттєве скорочення відбувається через швидке зменшення надходжень молока невисокої якості від господарств населення. А сільгосппідприємства утримують виробництво на сталому рівні, але потрібного росту, який би міг подолати дефіцит сировини і вивести галузь з кризи, не демонструють.

Зважаючи на непомірно високу ціну сировини, українські переробники змушені скорочувати виробництво молокопродуктів.

До дефіциту сировини цього року додалася і криза, спричинена подорожчанням газу, енерго- та інших необхідних виробничих ресурсів. Залишаються невирішеними у нашій молочній промисловості і старі проблеми: низький рівень консолідації, проблеми з управлінням, маркетингом, продажами… Все це призводить до того, що собівартість молочної продукції зависока, і це часто робить наші компанії неконкурентоспроможними не тільки на зарубіжних ринках, але й на власному.

Саме тому в країні катастрофічно швидко і суттєво зростає імпорт молокопродуктів. Більше третини сирів, що продаються в Україні, вже мають європейське походження. В споживанні масла понад 10% це закордонний товар. Зростає імпорт свіжих і навіть сухих молокопродуктів. Таким чином багатьом виробникам молокопродуктів скоро буде зовсім мало місця навіть на своєму, вітчизняному ринку, а про експорт потрібно буде забути.

Але ми віримо в здоровий глузд та підприємницькі здібності наших переробників. Вести цей бізнес в Україні ніколи легко не було і завжди працелюбні, відповідальні, кмітливі та винахідливі фахівці галузі знаходили вихід з важких ситуацій. Якщо до тих зусиль, що зараз докладають для збереження галузі молочники, приєднається з підтримкою галузі держава, то ситуацію вдасться виправити досить швидко.

І ми сподіваємося, що на конференції МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС весною 2022 року ми вже будемо говорити про перші ознаки оздоровлення ситуації в молочній галузі та перспективи розвитку, підкріплені реальними ресурсами та можливостями.

Будемо раді бачити всіх на конференції
МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС
у травні 2022 року!

Останні новини: