Молочний бізнес — 2016

                         

IX  Всеукраїнська конференція з міжнародною участю 

24 листопада 2016

Прем’єр готель Русь, Київ, Україна

Організатори: Інфагро, Спілка молочних підприємств України  

Доповідачі конференції:

 

Кожна наступна конференція МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС  додає до кола постійних учасників тих, кому цікава доля галузі, і чий бізнес так чи інакше пов’язаний з молоком. Саме тому, що атмосфера заходу сприяє спілкуванню,  учасники зустрічаються як колеги і добрі знайомі, і це дозволяє висловлюватися відверто.

Молочна галузь України, як виробництво молока, так і переробка, переживає непрості часи. Про це говорив Вадим Чагаровський, голова Ради директорів Спілки молочних підприємств України, представляючи делегатам аналіз ситуації на молочному ринку України. Однією з тез його доповіді було звернення до державних чиновників, що вкотре складають чергові програми розвитку, спиратися не на статистику, а на реальні  дані і співпрацювати з фахівцями профільних асоціацій, які добре розуміють справжній стан справ у галузі і, головне – бачать реальні шляхи розвитку, можливі у тій складній ситуації, яка зараз існує . Досить песимістичними були висновки експерта стосовно перспектив експорту українських молочних продуктів до ЄС: “Справа не лише у квотах. Основна причина – ми неконкурентоздатні на цьому ринку ні за ціною, ні за якістю”. На думку Вадима Чагаровського, виробникам молока потрібно приділяти більше уваги зниженню собівартості. Крім того, він вважає давно назрілою необхідність ефективних переговорів між виробниками сировини і переробниками про схему ціноутворення, яка б задовольнила обидві сторони і зробила співпрацю більш прогнозованою.

Про підходи, які використовує компанія Danone, один із спонсорів конференції, для укладення договорів з постачальниками молока, говорила і Світлана Жаглова, член Ради директорів компанії, керівник групи закупівлі молока. Цю ж тему коментував Ельман Оруджов, заступник керівника департаменту с/г виробництва з тваринництва Астарта-Київ, який підкреслив невідворотність волатильності світових (і, відповідно, українських) цін на молоко: “Історія світової молочної галузі свідчить, що ціни можуть коливатися у середньому від 25 до 65 центів за літр, у межах 30%, тому кожна із сторін  – виробник і переробник – може “свої” 15% використовувати при обговоренні закупівельної ціни на молоко”.

Доповнив тему Максим Фастєєв, провідний аналітик Інфагро, представивши новий інформаційний продукт компанії – розрахунок прогнозу закупівельної ціни на молоко і на біржові молочні товари. Ці  дані  тепер будуть регулярно отримувати передплатники аналітичного бюлетеню “Ринок молока”, що випускає Інфагро.

Цікавою була доповідь голландського експерта молочних ринків Адріаана Крайхера, який використав дані IDF та CNIEL, а також висловив власні міркування стосовно перспектив розвитку світового молочного ринку. Про стан молочної галузі своїх країн говорили Олексій Богданов, начальник Головного управління ЗЕД Міністерства сільського господарства Республіки Білорусь, Лю Цзюнь, Радник з питань економіки та торгівлі Посольства Китайської Народної Республіки в Україні та Михаїл Міщенко, директор Центру вивчення молочного ринку РФ. Безперечні успіхи молочників Білорусі, успішний розвиток їх молочної галузі разом із перспективою скорочення поставок їх продукції до РФ, ставить перед українськими виробниками молокопродуктів запитання  – чи не відновиться імпорт білоруських молочних товарів в Україну у ще більш потужних обсягах, ніж це було раніше?

Тем, які так чи інакше стосуються безпечності молочних  продуктів і захисту українських споживачів, торкнулися Лідія Карпенко, президент Спілки молочних підприємств України, Юлія Волох, заступник Генерального директора KANTAR TNS, Володимир Лапа, керівник Держпродспоживслужби,  Віталій Башинський, Національний експерт з біобезпеки та ветеринарії. Хоча кожен із них робив акцент на різних аспектах  – організаційній і законодавчій складових, поведінці самого споживача і його прихильності до базарних молокопродуктів, загрозах здоров’ю тварин – всі підкреслювали, що кінцевою метою є саме здоров’я споживача, і завдання галузі – проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу і не шкодувати зусиль на підтримання іміджу промислово виготовлених молочних продуктів. Про це ж говорив і Андрій Ярмак, економіст FAO (TCIN), який також відмітив тенденцію до розвитку сегменту невеликих локальних виробників молочної продукції, які через якийсь час можуть відібрати у великих підприємств значну частку ринку.

Фактично, цієї ж теми – якості молока та безпеки споживача – стосувалася доповідь Олександра Дундала, представника компанії ARBAprocessing, постійного спонсора конференції, який представив можливості компанії , її високотехнологічне обладнання для харчової промисловості і супроводжувальний сервіс, якими в Україні користуються вже більше 100 компаній.

Закликав українські молокозаводи до уважного вивчення трендів світового ринку харчових продуктів Олександр Чагаровський, д.т.н., професор ОНАХТ, який у своїй презентації показав, як змінюється ринок харчових продуктів  – асортимент, маркетинг, способи доставки і т.п., і підкреслив ті особливості, які можуть бути використані виробниками молочних продуктів.

Про важливість дотримання вимог якості та тенденції ринку йогуртів говорила Мирослава Татомир, комерційний директор з продажу ФН компанії Аграна-Фрут (спонсор конференції), яка активно приймала участь у дискусіях, що стосувалися якості.

Василь Бєлозєрських, заступник начальника Департаменту підтримки агробізнесу Креді Агріколь Банку, який також є постійним спонсором конференції МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС, зосередив свою доповідь на питаннях як загальноекономічних, так і на специфічних для молочної галузі. Він підкреслив необхідність професійного  підходу до складання бізнес-планів при зверненні до банку за кредитами, а також порадив засобам масової інформації більш виважено підходити до представлення специфічних питань, як от, можливість поширення нодулярного дерматиту, і розуміти можливі наслідки для галузі. Він також сказав, що банку було б цікаво працювати з невеликими новими підприємствами молочного сектору, які, схоже, починають з’являтися все більш активно.

Цікаво представив історію і перспективи розвитку кооперації в молочному секторі Михайло Павличенко, незалежний експерт молочного ринку, який, проаналізувавши історію подібної кооперації в зарубіжних країнах та Україні, виділив те корисне, що можна запозичити, і що потрібно для того, щоб молочні кооперативи в Україні були життєздатними.

Організатори конференції щиро вдячні партнерам заходу –  компаніям AgranaFruit, ARBAprocessing, Elopak, Люстдорф, Danone, Credit Agricole Bank та Посольству Королівства Нідерландів в Україні за спонсорську підтримку заходу.

Дякуємо також постійним інформаційним партнерам – фаховому журналу International Dairy Magazine і порталу The DairyNews.

Наша подяка всім компаніям, які взяли участь у конференції МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС-2016.

До зустрічі у листопаді наступного року!

« 1 of 2 »
Оснанні новини: