Молочний бізнес — 2014

                       

VІІ Всеукраїнська конференція з міжнародною участю

27 листопада 2014 р.

Русь Аккорд Готель, Київ, Україна

Організатори: Інфагро, Спілка молочних підприємств України

 

Доповідачі конференції:

Ніколи за весь час проведення конференції МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС молочна галузь України не працювала в таких складних умовах, як зараз. Геополітична криза, що підігрівається Росією, а також економічні проблеми, яких не було з 90-х років, безсумнівно, негативним чином позначаються і на молочному бізнесі країни. Безумовно, на стан галузі впливає і також склалася і залежність галузі від експорту молокопродуктів в Росію, яка зберігалася роками.

Проте, розвиток молочної галузі в цілому можна назвати цілком успішним: в Україні припинено процес падіння виробництва молока, спостерігається щорічне стабільне зростання. Намітилася чітка тенденція до збільшення пропозиції високоякісної сировини. Немає проблем з переробкою, хоча у взаєминах виробників молока, переробників і торгових мереж залишаються певні складнощі.

Незважаючи на непрості умови як у галузі, так і в країні в цілому, українські підприємства знайшли можливість надіслати на конференцію своїх делегатів, а взагалі участь у цьому щорічному форумі, який організовують Інфагро і Спілка молочних підприємств України, взяли представники близько 90 компаній з 11 країн світу .

Традиційно, перша сесія була присвячена ситуації в молочній галузі України, Росії, Білорусі та світу. Вадим Чагаровський, голова Ради директорів Союзу молочних підприємств, і Андрій Гетя, директор Департаменту тваринництва Мінагрополітики України, відзначили, що тенденція до зростання виробництва молока, зафіксована в минулі роки, збереглася. При цьому продовжило скорочуватися поголів’я при зростанні продуктивності корів. Радує помітне зростання виробництва якісного молока в сільгосппідприємствах. Не зменшився і обсяг молока, що надходить у переробку, хоча структура його розподілу за видами продукції змінилася. Змінилася також і географія експорту. Як зазначив Андрій Гетя, основним завданням молочної галузі залишається забезпечення якості сировини і стабілізація кількості поголів’я. За прогнозами Вадима Чагаровського, у 2015 році виробництво молока буде стабілізовано, а збільшення його виробництва можливе за умови створення кооперативів. Він також вважає, що стратегією галузі в цілому повинні бути розширення експорту і пошук нових ринків.

Говорячи про світовий ринок молока, Кевін Белламі, провідний аналітик аграрних ринків Rabobank, Нідерланди, окреслив основні тенденції і прогнози, а також перерозподіл позицій у світовій десятці основних гравців. Як зазначив аналітик, Рабобанк дуже оптимістичний щодо перспектив зростання світового молочного ринку: попит буде рости, і є кілька регіонів, здатних цей попит задовольнити. Кевін Белламі наголосив на необхідності врахування структури перспективного попиту при плануванні виробництва.

Про стан молочної галузі Білорусі та Російської Федерації, говорили Юрій Шевчук, керівник молочного бізнесу в СНД, Olam International, і Михайло Міщенко, головний редактор російського інформаційного агентства The DairyNews.

Крім основних показників виробництва і торгівлі молокопродуктами в Білорусі, Юрій Шевчук детально зупинився на особливостях роботи Білоруської універсальної товарної біржі і механізмі застосування індикативних цін.

З інтересом було сприйнято доповідь Михайла Міщенка про стан молочної галузі Росії, а також наслідки введення заборони на ввезення молокопродуктів для ринку РФ. На його думку, за деякими категоріями продукції втрати несуттєві. Проблему представляють втрати по сиру і жирах. Також, він висловив думку, що навряд чи можна очікувати скасування ембарго в найближчі роки. Вже зараз багато малих і середніх підприємств намагаються використовувати цю ситуацію, а великі молочні господарства планують будувати свої молокопереробні підприємства.

Перспективам торгових зв’язків України і Росії присвятив свою презентацію Ігор Бураковський, голова правління Інституту економічних досліджень і політичних консультацій. Розглянувши можливі наслідки введення ввізних мит Російською Федерацією, він вважає, що більшої шкоди поставкам може принести підвищення рівня нетарифного регулювання аж до повної заборони ввезення з України окремих товарів, ніж більш високі ввізні мита.

В цьому році особливий акцент в програмі конференції було зроблено на можливостях виходу українських молочних продуктів на ринки ЄС і інші, раніше неосвоєні, ринки. Кілька презентацій було присвячено стану української законодавчої бази, етапам і необхідним умовам для виходу української молочної продукції на європейський ринок. Висвітлюючи тему з різних позицій, про перспективи українських молочників говорили Лана Сінічкіна, партнер адвокатської компанії Арзінгер і Катерина Онул, радник з питань харчового законодавства, торгівлі і конкуренції IFC, презентація якої була побудована на практичних результатах програми, створеної в IFC спеціально для підготовки українських молочних підприємств до експорту їх продукції на ринок ЄС.

Традиційно, була порушена і тема виробництва сировини для молокопереробки. Любомир Дикун, який представляє Асоціацію виробників молока України та Анатолій Шатковський, Данон, говорили про проблеми у виробництві молока. Любомир Дикун закликав молокопереробників до діалогу і спільного вирішення проблем галузі з урахуванням інтересів як виробників молока, так і переробників. Виступ Анатолія Шатковського стосувався практики створення кооперативів компанією Данон.

Про особливості ставлення банків до можливостей кредитування молочного сектору говорив Василь Бєлозерських, начальник управління агроекспертизи банку Креді Агріколь. Він упевнений, що при всій складності роботи з підприємствами, які працюють в молочному бізнесі, завжди є можливість знайти схеми співпраці, і однією з форм є програми партнерства, розроблені банком Креді Агріколь.

Цікавою для переробників був виступ Олександра Дундала, директора ТОВ «Дундал РПП», який продемонстрував технічні переваги кристаллізаторів, що виробляються компанією Schwarte-Milfor, яку він представляє в Україні. Як можна зменшити собівартість виробництва за рахунок використання певних видів упаковки, говорив Ігор Іванов, директор з розвитку і маркетингу компанії Авентин.

Викликала інтерес і презентація Марини Костроміної, провідного менеджера департаменту постійних та медіа досліджень TNS Global Market Research Ukraine, присвячена поведінці споживачів молокопродуктів у поточних складних соціальних і політичних умовах. У їїп резентації було проаналізовано ефективність різних каналів комунікації для певних груп споживачів, що дало цінну інформацію для роздумів маркетинговим службам молокозаводів.

 

Олександр Чагаровський, професор Одеської академії харчових технологій, своїм виступом привернув увагу до проблем вітчизняної науки, яка вже багато років знаходиться в глибокій кризі.

Питання та обговорення викликав виступ Ігоря Баленка, голови Наглядової ради мережі «Фуршет». Ні для кого не секрет, що особливості співпраці виробників з торговими мережами завжди були темою непростою. Вперше на конференції МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС виступив представник мереж з викладенням бачення розвитку каналів логістики і схем дистрибуції молочних продуктів. На думку Ігоря Баленка, роздріб і молочний бізнес в перспективі повинні будуть створювати спільні логістичні склади, при цьому він підкреслив, що перехід на централізовану логістику буде дуже болючим. Він закликав виробників молокопродуктів шукати компромісні рішення і починати спільну з мережами роботу з розвитку взаємоприйнятних рішень.

На думку аналітиків і практиків молокопереробки, через одночасний вплив декількох криз, українським молочникам все ж слід розраховувати на тимчасове погіршення умов роботи. Протягом року-двох ситуація буде складною. Закупівельні ціни на молоко вже не будуть вищі за світові. Загостряться проблеми з кредитами. Складно буде із зовнішніми ринками збуту. З огляду на майбутні проблеми, не всі зможуть залишитися на ринку. Але ті оператори, які не припинять активно працювати в кризових умовах, уже в середньостроковій перспективі отримають шанс для чергового потужного витка розвитку молочного бізнесу. В країні почнуть працювати різні іноземні програми, на ринок прийдуть іноземні інвестори і з’являться недорогі кредитні ресурси.

Як і минулого року, українські учасники та їх іноземні колеги відзначили теплу дружню атмосферу, відкритість виступів на конференції, а також високий рівень доповідачів.

« 2 of 2 »

Останні новини: