У Польщі динамічно зростають обсяги продажів питних йогуртів

У 2021 році кількість нових покупців питних йогуртів зросла на 383 тисячі (маються на увазі польські домогосподарства), їх купували понад 65% домогосподарств, – говорить Гжегож Мех, менеджер з розвитку бізнесу, Consumer Panels & Services GfK Polonia.

– Середня сім’я купувала продукти цієї категорії більше 10 разів на рік і витрачала на це в середньому майже 66 злотих.  Вартість закупівель домогосподарствами питних йогуртів склала майже 600 млн. злотих, а їх обсяг сягнув понад 72 млн. літрів.  Порівнюючи результати 2021 року з результатами 2020 року, ми спостерігаємо динамічне зростання категорії (на рівні +20%) як за вартістю, так і за обсягом.

– Найважливішим каналом збуту питного йогурту польськими домогосподарствами є дискаунтери, як за вартістю, так і за обсягом.  Друге місце займають гіпермаркети з часткою 20%, за ними йдуть супермаркети зі схожою часткою ринку.  Майже 90% ринку питного йогурту припадає на магазини великого формату.  Магазини малого формату залишаються важливим каналом дистрибуції, на них припадає понад 13% вартості покупок і 12% їх обсягу, пояснює аналітик Gfk Polonia.

– У категорії питних йогуртів у нас є продукти, призначені для дітей (позначені виробниками як «дитячі»).  Їхня частка в закупівлях усієї категорії невелика – за вартістю близько 7%, за обсягом 4%, – додає наш співрозмовник.  Підсумовуючи, зміни, які спостерігалися у 2021 році порівняно з 2020 роком у частках цього сегменту, не є суттєвими.  Майже 20% (за вартістю) продуктів категорії питних йогуртів мають маркування «дієтичні» (без ГМО, без лактози, без цукру тощо).  Серед продуктів з дієтичним маркуванням найбільшу частку у вартості покупок займають йогурти без ГМО (близько 50%), за ними йдуть йогурти без цукру (понад 28%).  Важливою ознакою в категорії питних йогуртів є смак, найчастіше фруктовий (однорідний або суміш фруктів), – зазначає Гжегож Мех.

– Найпопулярніші добавки – полуниця (полуничний смак) та мультифруктові суміші.  Варто зазначити, що лише близько 4,5% обсягу всіх закупівель становлять натуральні йогурти.  Найпопулярніший вид упаковки в категорії – пластикова пляшка.  Продукти, упаковані таким чином, становлять приблизно 95% обсягу закупівлі категорії.  Дивлячись на кількість покупців (проникнення, тобто відсоток домогосподарств, які купили товар), можна зробити висновок, що найпопулярнішими виробниками/власниками брендів (ТОП 3) є Danone, Biedronka та Lactalis.  Дивлячись з точки зору бренду, бачимо, що ТОП-5 брендів у категорії питних йогуртів за кількістю покупців – це такі бренди: Jovi, Fruvita, Actimel, Activia та Pilos – перераховує Гжегож Мех, менеджер з розвитку бізнесу, Consumer Panels & Послуги GfK Polonia.

forummleczarskie.pl

Останні новини: