Огляд молочної галузі Аргентини

У 2021 році сприятлива погода, здорове поголів’я та покращення продуктивності на молочних фермах Аргентини призвели до збільшення виробництво молока на 4%.

Залишився сильним молочний експорт з сухим незбираним молоком як домінуючим продуктом, але внутрішнє споживання в країні не зростає через скорочення ВВП.

Завдяки покращенню показників, виробництва молока в Аргентині досягає найвищого обсягу з 2015 року і, в 2021 році досягнуло 11 900 млн т. Згідно зі звітом USDA GAINS, це зростання є результатом хорошого початку року, за яким слідували кілька спекотних і вологих днів, що посприяли відмінному стану стад.  Крім того, повідомляється, що молочні фермери Аргентини стали краще керувати своїми системами управління на фермах, використовуючи технології, які сприяють ефективності виробництва та комфорту тварин. У 2022 році очікується виробництво 12 000 млн тонн молока.

Молочний ландшафт Аргентини…

Як повідомляється, у 2021 році в Аргентині налічувалося 10446 молочних ферм, переважно в провінціях Санта-Фе (34,1%), Кордова (29,3%) і Буенос-Айрес (23,8%).  Все більше корів утримуються в закритих приміщеннях, а комфорт корів для аргентинських молочних фермерів стає все більш пріоритетним.  Виробництво молока все більше концентрується в меншій кількості виробничих одиниць.  Цікаво відзначити, що 68% молочних ферм виробляють менше 3000 літрів на добу, а 32% виробляють понад 3000 літрів на добу, але вони дають 69% виробництва.

Більше молока – більше сиру

Виробництво сиру в Аргентині в 2021 році зросло приблизно на 11% у порівнянні з 2020 роком. Основна причина такого зростання полягає в тому, що існує група компаній, виробництво сиру яких відповідає кривій виробництва молока.

Виробництво вершкового масла

Виробництво вершкового масла в 2020 році досягло 34 661 т (включаючи зневоднений молочний жир).  За січень-вересень 2021 року виробництво вершкового масла та ЗМЖ зросло на 10,3% і склало 29 784 т.  Загальне споживання оцінюється в 14 600 т, що становить 320 г річного споживання на душу населення.

Співвідношення ціни та вартості виробництва продовжує зростати

Індекс собівартості продукції продовжує зростати більше, ніж індекс цін в основному через зростання вартості добрив та агрохімікатів, багато з яких імпортні.  Індекс собівартості продукції на молочних фермах Аргентини зріс на 44,24% у порівнянні з індексом цін, який збільшився на 69% у річному обчисленні.  В результаті співвідношення ціни та вартості виробництва збільшилося на 17,79% у річному обчисленні.

На внутрішнє споживання в Аргентині припадає більшість національного виробництва молока

Згідно з даними Observatorio de la Cadena Lactea (OCLA – Dairy Supply Chain Observer), на аргентинський ринок припадає 74,7% національного виробництва молока, а решта (25,3%) використовується для експорту.

Споживання в Аргентині в 2021 році прогнозується на рівні 1710 т через скорочення ВВП.  Не очікується, що цього року зростання відновиться.  Проте уряд Аргентини намагався підтримати зростання споживання за допомогою низки заходів, включаючи встановлення цін на широкий спектр продуктів, включаючи деякі молочні, щоб стримати інфляцію цін на основні харчові продукти.

Аргентина захищає експортні ринки

Очікується, що внутрішнє споживання значно не зросте, але експорт країни має сильні позиції, оскільки у світі продовжує спостерігатися постійне зростання попиту.  Загальний обсяг експорту на 2021 рік оцінюється в 313 млн т, що майже на 11% більше, ніж у 2020 році.

• Сухе незбиране молоко – Основним експортним продуктом Аргентини є сухе незбиране молоко, загальний обсяг експорту якого в 2021 році оцінюється в 142 млн. т.  На Алжир припадає 73,4% загального обсягу експорту, за ним слідує Бразилія.  Williner експортував 16,2% від загального обсягу за цей період, за ним йдуть NOAL (14,2%) і Mastellone Hnos.  (10,6%).

• Сироватка та її похідні – Другими за обсягом експорту продуктами є сироватка та похідні сироватки.  Arla Foods експортувала 37,2% від загального обсягу, за нею йде Molfino Hnos.  (19,5%).  На Китай припадає 34,6% експорту, далі йдуть Бразилія (20,1%) та Індонезія (10,3%).

• Моцарелла – Моцарелла посіла третє місце за обсягом експорту.  Molfino Hnos.  експортовано 61,6% з 34795 тонн (на 30,7% більше, ніж у 2020 році), за нею йдуть Corlasa (13,9%) і Pampa Cheese (6,6%).  Головним пунктом призначення була Бразилія (40,3%), за нею – Чилі (13,6%).

• Вершкове масло. Основним призначенням аргентинського вершкового масла є експорт, хоча інформації щодо експортерів та напрямків мало.  У 2020 році, за оцінками, було експортовано 20 046 т вершкового масла (57,8% від загального виробництва), а з січня по вересень 2021 року експортовано 4 927 т ЗМЖ та 15 368 тонн вершкового масла, що разом становить 20 295 тонн.  Точна цифра невідома, оскільки, як повідомляється, експортерів було менше 3, а уряд обмежує статистичні дані, щоб захистити їх конфіденційність.  Проте митна інформація вказує на Росію як основне місце призначення (84% у 2020 році), за нею йдуть Саудівська Аравія (4,9%) і Чилі (1,8%).  Що стосується ЗМЖ, основним пунктом призначення також була Росія (60,4%), далі йдуть Бразилія (23,9%) і Перу (9,7%).

Аргентина є сильним нетто-експортером молочних продуктів, імпортуючи лише обмежену їх кількість із сусідніх країн.

Інформація в цій статті взята зі звіту USDA GAINS.

ІНФАГРО за матеріалом dairyglobal.net

Останні новини: