У ВР зареєстровано законопроект, який обмежить апетити торгових мереж

У Верховній Раді зареєстровано законопроект №6155 «Про основні засади торговельної діяльності харчовими продуктами», який має на меті врегулювати відносини між виробниками і постачальниками харчових продуктів та торговельними мережами.

Торговельні мережі часто зловживають своїм монопольним становищем, нав’язуючи агровиробнику чи переробнику невигідні йому умови співпраці. Про це повідомляється на сайті ВАР.

Зокрема, супермаркети безпідставно відтерміновують розрахунки за отриману продукцію. Часто виробник змушений чекати кошти за свій товар протягом 90, а то і 120 днів, що призводить до постійного дефіциту обігових коштів у нього. Для торговельних мереж у свою чергу ці кошти стають безвідсотковим кредитом, яким вони користуються протягом необхідного їм часу.Також супермаркети нав’язують виробникам додаткові маркетингові, логістичні та інші послуги, вартість яких встановлюється торговою мережею в односторонньому порядку, а самі послуги часто або не надаються, або їх вартість є сильно завищеною. Крім того, ризики пов’язані з поверненням нереалізованої продукції також лягають на плечі виробника — він за власний кошт змушений її забирати, а при порушенні ще й отримувати штраф. Відмовитись від співпраці з супермаркетами агровиробники також не можуть, оскільки альтернативних точок збуту продукції немає.

Законопроект № 6155 вирівнює умови співпраці виробників та торгових мереж. Його норми:

  • встановлюють граничні терміни оплати постачальнику за поставлену продукцію від 10 до 60 днів в залежності від терміну придатності. А також — відповідальність покупця (торговельних мереж) за їх порушення (за прикладом правил країн ЄС)
  • обмежують максимальну вартість торговельних послуг (маркетинг, логістика тощо), які торговельна мережа надає постачальнику харчових продуктів
  • встановлюють базові вимоги до договорів поставки харчових продуктів

У той же час, законопроект є збалансованим і ставить в рівні умови та захищатиме інтереси не тільки постачальників продукції, а і покупців (торговельні мережі), адже більшість норм направлено саме на вирівнювання їх «ринкової сили».

milkua.info

Останні новини: