Food Union торік експортувала 30% продукції на 45 млн євро

Провідний латвійський виробник молочних продуктів і морозива Food Union, що включає заводи Rigas Piena Kombinats і Valmieras Piens, у 2023 році почав роботу на нових експортних ринках і розвивав існуючі.

Загальний товарообіг компанії на експортних ринках зріс з 35 млн євро в 2022 році до 45 мільйонів євро у 2023 році. Це майже 30 відсотків загального консолідованого обсягу продажів, який у 2023 році досяг 150,2 мільйона євро.

«Оскільки зростання на місцевому ринку обмежене, одним із головних завдань Food Union є посилення наших «експортних м’язів» — компетентності щодо інших ринків, навичок розробки продуктів, адаптованих до потреб іноземних клієнтів, і здатності досягти угод з великими та сильними ритейлерами», – сказав Артур Цір’євскіс, генеральний директор Food Union у Європі та Латвії.

Молочні снеки – з Латвії у світ

«Якщо раніше в експорті ми фокусувалися насамперед на категорії морозива, то зараз ми бачимо ринковий попит на молочні снеки з високою доданою вартістю. Завдяки зростаючим тенденціям здорового способу життя та попиту на снеки на основі протеїну, ми спостерігаємо підвищений інтерес ринку до сирних снеків. Іншими словами, відомі нам понад 30 років сирки Karums, які мають природний попит на кількох етнічних ринках, тепер становлять інтерес і для  нових ринків в Європі. Ми плануємо використати цю можливість, розвиваючи нові та тісні експортні звʼязки цього року», – сказав Цир’євскіс.

Зосередитися на експорті

П’ятіркою найбільших експортних ринків Food Union у 2023 році були Естонія, Україна, Литва, Азербайджан і Польща. Загалом Food Union експортує вироблену в Латвії продукцію до 25 країн світу, а за останні два роки щорічно освоюється 2-4 нових експортних ринки, що розвиваються. Концерн планує продовжити експансію на експортні ринки з продукцією з високою доданою вартістю – це морозиво, вершковий сир, сирки, снеки, а також продовжити продаж промислового сухого молока всередині групи та за її межами.

Сирні снеки

Торік найбільше зріс експорт сирків Karums у Норвегію та Узбекистан, куди експорт почався лише у 2022 році. У 2023 році компанія розвинула співпрацю на ринках Нідерландів, а в США, Ізраїлі та Норвегії – асортимент Karums було розширено, впровадивши упаковку, виготовлену спеціально для цих ринків. У 2023 році ці сирки відкрили для себе такі нові країни, як Румунія та Болгарія. У всіх цих країнах сирки продаються під маркою Karums. 2024 рік відзначився зростанням попиту на сирні снеки в країнах Європи – Фінляндії, Данії, Італії, Іспанії, Німеччини та на Кіпрі, де співпраця з партнерами тільки розпочалася.

Латвія – теж країна вершкового сиру?

Найбільше зростання серед існуючих ринків продемонструвала Україна, де експорт зріс майже вдвічі – з 5 млн євро у 2022 році до 10 млн євро у 2023 році завдяки розширенню дистрибуції високоякісного вершкового сиру латвійського виробництва у співпраці з кількома клієнтами. Нові експортні ринки – Казахстан, Греція та Польща, куди у 2023 році було запущено експорт вершкового сиру, також показали значне зростання. Експорт до Казахстану за рік сягнув майже 1 млн євро.

ІНФАГРО за маткріалом foodunion.com

Останні новини: