Споживання молока і молочних продуктів зростає

Після минулорічного значного падіння потреби внутрішньої ринку, спричиненого повномасштабним вторгненням рф в Україну, у 2023 році вже є впевненість у позитивній динаміці споживання молока та молочних продуктів.

Аналіз причин зниження внутрішньої потреби 2022 року свідчить, що головними факторами була і є міграція, окупація територій та економічні наслідки війни.

Попри перелічені обставини, розрахунки Інфагро для поточного року позитивні. Завдяки здобуткам ЗСУ маємо деокупацію низки територій, впевненість та рішучість бізнесу щодо розвитку економіки, декілька хвиль зворотної міграції громадян в Україну. Споживчі настрої по молочним продуктам також є відображенням цих явищ.

Так, остання, серпнево-вереснева хвиля повернення українців дала серйозний поштовх до зростання внутрішнього ринку молочних продуктів. Разом із сезонним зниженням пропозиції сировини та з відносно низькою часткою імпорту в літній період, це спричинило поточний дефіцит на ринку сировини та, відповідно, суттєве підвищення закупівельних цін на молоко- сировину, яке триває і сьогодні. Ця зміна потреби наприкінці року навіть змусила аналітиків переглянути прогнозні цифри динаміки для всього 2023 року.

Відповідно до розрахунків Інфагро, загальна цифра внутрішнього ринку, яка об’єднує обсяги самозабезпечення населення молоком та молочними продуктами та споживання промислових товарів (в еквіваленті молока), у 2023 році складе 6,5 млн тонн, що на 7% вище попереднього року. Окремо, обсяг потреби внутрішнього промислового ринку (в еквіваленті молока, базові показники жиру та протеїну) в поточному році прогнозується на рівні 2,9 млн тонн, що на 14% вище 2022 року.

UA-82.5

Останні новини: