Канадська Комісія з молочної промисловості рекомендує значно підвищити ціни на сире молоко

У Канаді наступного року очікують підвищення цін на молоко та молочні продукти після того, як Комісія з молочної промисловості рекомендувала збільшити на 8,4% ціни фермерів на молоко.

Вища на шість центів за літр ціна покликана допомогти компенсувати зростання виробничих витрат фермерів через пандемію COVID-19, різке збільшення вартості кормів, енергії та добрив.

Очікується, що підвищення ціни буде схвалено владою провінцій наступного місяця і набуде чинності 1 лютого.

Тим часом комісія, яка керує крихким балансом між попитом та пропозицією молочних продуктів у Канаді, також підвищує ціну на масло, що використовується в її програмах зберігання, на 12,4 відсотка та визнає п’ятивідсоткове збільшення витрат на переробку молока, таких як упаковка, оплата праці та транспортування.

Поки що неясно, яку частину збільшення буде перекладено на плечі споживачів.

За словами Сільвена Шарлебуа, директора лабораторії Agri-Food Analytics в Університеті Далхауза, ціни на молоко різняться по країні, і деякі бакалійні лавки використовують молоко як «лідера збитків» для залучення клієнтів. Загалом, за його словами, роздрібна ціна на молоко у продуктових магазинах може зрости на 10 відсотків, тоді як ціни на молочні продукти, такі як масло, сир та йогурт, можуть зрости і на 15 відсотків.

«Це безперечно рекордне зростання», – сказав Шарлебуа, додавши, що підвищення цін на фермі на 8,4% майже вдвічі перевищує попередній рекорд у 4,52%, встановлений у 2017 році.

Президент організації Молочні ферми Канади П’єр Лемпрон повідомив, що коригування цін на молоко для фермерів частково компенсує більшу вартість кормів для худоби, палива, техніки, добрив та насіння для сільськогосподарських культур.

«Молочні продукти не захищені від інфляції, проте при управлінні постачанням зростання цін на молочні продукти було плавнішим», – йдеться у заяві Лемпрона. «Це коригування цін залишається нижчим від того зростання, яке спостерігалося за багатьма іншими продуктами харчування з початку пандемії».

За даними молочної комісії, індекс споживчих цін на молочні продукти зріс на 7,4% за останні п’ять років, тоді як на м’ясо – на 11,8%, яйця – на 20,6% та рибу – на 7,7%. .

Матьє Фрігон, президент та головний виконавчий директор Асоціації переробників молочної продукції Канади, сказав, що операційні витрати переробників молока також значно зросли за останній рік. «Ми, звичайно, з полегшенням побачили, що підвищуючи на 12,4% ціну на вершкове масло в програмах зберігання, комісія визнала п’ятивідсоткове збільшення витрат на переробку молока», – сказав він у заяві.

Фрігон додав, що потреби кожного учасника системи, від фермерів до споживачів, мають бути враховані та збалансовані під час прийняття рішень щодо ціноутворення для фермерських господарств. «Ці рішення мають ефект хвилі, тому важливо, щоб їхнє обґрунтування поширювалось  між учасниками та було зрозумілим», – сказав він.

ІНФАГРО заматеріалами bnnbloomberg.ca

Останні новини: