РОЛАНД СОССНА, редактор журналу IDM: Європейська стратегія Farm2Fork

Куди веде молочний сектор ЄС “Зелена угода” (The European Green Deal)?  Цього ніхто не знає і не може знати на даному етапі, але можна зробити оцінки.  Стаття Крістофа Лафужера (Gira) в журналі International Dairy Magazine частково резюмує те, чого нам було б розумно очікувати.

Виробництво молока може впасти до 8%, а ціна на молоко може зрости більш ніж на 10%.  Все це викликано тим, що молочний сектор ЄС став більш стійким, у всякому разі, з точки зору брюссельської бюрократії.  Використання добрив і пестицидів буде обмежено, а з урахуванням ще більш високих податків на викиди вуглецю вартість практично всього, що виробляється з використанням енергії, зросте.  І це стосується всього, що ми використовуємо в повсякденному житті, а також при виробництві, переробці і упаковці молока.

Одним з центральних елементів стратегії Farm2Fork є екологічно чисті продукти.  Згідно з даними Єврокомісії, частка органічного сільського господарства має зрости до 25%.  Це означає, що кілька тисяч ферм повинні перетворитися з традиційних в органічні.  І те, що вони виробляють, також має потрапляти на тарілки споживачів.

Дуже сумнівно, що це спрацює.  Люди стикаються зі зростанням вартості життя (податок на викиди вуглецю …) і в той же час повинні витрачати значно більше на продукти харчування.  А тепер ще й Corona утворила діри в бюджеті кожної країни ЄС, більшість з яких страждали від серйозних фінансових проблем ще до пандемії.  Це означає, що податки не будуть знижені, навпаки, вони можуть бути збільшені.  Так що, схоже, в кишенях споживачів не залишиться занадто багато, щоб втілювати концепцію Farm2Fork в життя.

«Зелена» ідеологія ЄС несе в собі ще одну небезпеку: органічного молока може стати багато, а надлишок пропозиції знизить рівень цін.  Для виживання виробництва органічного молока буде потрібно ще більше субсидій.  «Тому легко зрозуміти, чому ця скринька божевільних ідей під назвою Farm2Fork зазнає невдачі», – вважає Роланд Соссна, редактор журналу IDM.

International Dairy Magazine

Останні новини: