ВАДИМ ЧАГАРОВСЬКИЙ, голова Спілки молочних підприємств України: Криза в молочній галузі – це можливість швидких змін

Молочна галузь України проходить той же шлях, що і наша держава, Україна.  Для молочної галузі 90-ті роки – це період приватизації, перехід молочних підприємств з державної власності в приватну.

На початку 90-х виробництво молока в Україні становило 24,5 млн т, перероблялося 18,5 млн т, поголів’я молочного стада було 8,5 млн. Через 30 років маємо наступне: виробництво молока за оцінками експертів 6,5 млн т, переробка  3,5 млн т, поголів’я 1,7 млн. У 1991 році працювало 477 заводів, зараз 178.

За роки незалежності були і періоди успіхів, розвитку молочної галузі, це роки 1998-2008.  У це десятиліття молочна галузь перейшла на ринкові рейки, з’явилися нові гравці, нові продукти, вводилися сучасні технології, які не застосовувалися за часів СРСР.  І треба сказати, що в певний період було також і зростання обсягу молока, що надходило у переробку.

Найуспішнішими були 2006-2007 роки – переробка була більше 6 млн т молока.  Експорт в цей період становив від 600 до 650 млн доларів.

У цей період в Україні з’явилися мультинаціональні компанії, такі як Lactalis, Danone, Wimm-Bill-Dann, Bel.  Їх поява на ринку позитивно вплинуло на розвиток нашої молочної галузі.  З’явилися певні нові стандарти, на які почала орієнтуватися галузь, торгові марки, маркетингові бюджети.  У цей період українська компанія Укрпродукт вийшла на Лондонську біржу.

У це десятиліття сформувалися і потужні українські компанії – Молочний Альянс, Люстдорф, Галичина, Молокія.  Це успішні компанії, про які можна сказати, що вони сповідують певні моральні принципи.

У наступні 5 років, 2008-2013 роки, в Україні з’явилися нові заводи: Білоцерківський молочний комбінат, Ічнянський молочноконсервний комбінат, завод дитячого харчування «Яготинське для дітей» (Молочний Альянс), Рошен і Білоцерківська агропромислова група (БІАГР) в Полтавській області.

У 2013 році в молочній галузі почалися негативні тенденції, що призвели до кризи.  Треба сказати, що для галузі криза – це і нові можливості, нові фінансові моделі, нові продукти, це можливість введення змін.  Що зараз і відбувається.  Ці зміни повинні привести галузь до успіху і гідного місця в світовій молочній індустрії.

Останні новини: