Останнім часом всі розмови точаться навколо того, як світ, люди і, перш за все, економіка зможуть повернутися до нормального життя після пандемії і уникнути ще більших збитків. Ще один карантин, який безсумнівно буде введений, якщо цифри зараження знову почнуть рости, цілком ймовірно, стане смертельним вироком для значної частини промисловості та економіки.
У будь-якому випадку, великі потрясіння відбудуться, коли світ вийде з режиму ізоляції. Загроза того, що мільйони робочих місць або будуть, або вже втрачені, підштовхне людей до стриманості у витраті грошей. Людям доведеться економити на всьому. Крім того, скоротиться світовий експорт молока, тому що нафтовидобувним країнам, зокрема, не вистачає грошей через падіння цін на нафту і це не сприяє зростанню попиту.
До речі, пандемія впливає на переробників молока по-різному. Є компанії з хорошим різноманітним портфелем продукції, і вони в поточній кризі відчувають себе зовсім непогано. Інші ж не знають, як і де продавати свою продукцію, особливо якщо вони були завжди зосереджені на певних нішах, таких як громадське харчування. Таким виробникам і сироварам в цьому році обов’язково доведеться зазнати великих труднощів.
Однак для молочної галузі в цілому криза все-таки не обернеться повним крахом, якщо ситуація в секторі громадського харчування досить швидко повернеться на круги своя. Дiяльнiсть їдалень та послуги підприємств громадського харчування, швидше за все стануть тут рушійною силою і тоді повернення до якогось прийнятного рівня буде успішним.
Однак, з огляду на особливі вимоги, що пред’являються до громадського харчування в період епідемії, істотного відновлення продажів у ресторанів в довгостроковій перспективі не буде, особливо з урахуванням того, що тут відіграють свою роль загроза безробіття і обмеження споживання. Поїздки у відпустку також можуть повністю зникнути. На торгівлю молочними продуктами для бізнесу навіть зараз, коли обмеження поступово знімаються, впливають збої в логістичному ланцюжку. Кілька місяців торгівлі буде втрачено, а поганий економічний клімат в усьому світі після пандемії не дозволить швидко надолужити згаяне.
Звичайно, Covid-19 вплине і на ціни на молоко. Як завжди, це станеться з деякою затримкою, але і з подовженим наступним періодом. Доходи галузі будуть підтримуватися тільки за рахунок створення в ЄС приватних запасів протягом короткого періоду часу, при цьому ціни будуть прагнути досягти інтервенційного рівня.
На даному етапі абсолютно неясно, коли відбудеться відновлення. Єдина втіха полягає в тому, що молочна індустрія в цілому все ж знаходиться в набагато кращому становищі, ніж інші галузі, наприклад, туризм.
IDM