РОЛАНД СОССНА, редактор International Dairy Magazine: Органічна продукція повинна залишатися чимось особливим

roland-sossna-180-1Варто відзначити, що ринок органічного молока майже не постраждав від недавньої молочної кризи. Незважаючи на радикальне зменшення світових цін на молоко, ціни на органічне молоко змінилися не дуже, причому як закупівельні, так і ціни роздрібної торгівлі. Можливо, в органічному секторі діють власні правила і механізми. Можливо, причиною був постійно зростаючий попит на продукти, які в очах споживача є набагато здоровішими як для нього самого, так і для навколишнього середовища. Хоча ті, що працюють в молочному бізнесі, повинні знати, що це не обов’язково так. У всякому разі, Департамент сільського господарства США ще в минулому році відзначив значне зростання органічного сектору в Європі, коли із-за швидкого зниження цін на молоко спостерігалося загальне зниження його виробництва.

USDA йде навіть далі, прогнозучи в Північно-Західній Європі 30% зростання в секторі органічного молока до 2020 року. Розрахунки, що спираються на дані 2016 року, показують, що в Європі сукупно буде доступно 4,4 млн літрів органічного молока. Але чи буде це зростання відповідати розвитку споживання? Чи єдиною причиною цього зростання є те, що збільшується число фермерів, які планують перейти на органічне виробництво, бо вого обіцяє набагато вищі доходи? В такому випадку можна бути певними, що наступна молочна криза вдарить також і по ринку органічного молока. Немає ніякої гарантії того, що це не відбудеться, коли виробництво обжене споживання органічного молока і молочних продуктів.

Таким чином, молочні фермери і промисловість повинні бути обережними, щоб не зіпсувати цікаву ринкову нішу тільки із-за бажання отримати короткострокові вигоди.

Останні новини: