Очікування аналітиків стосовно цін на українському ринку молока

image

Інформаційні агентства світу, що висвітлюють стан молочного ринку, здається, стали приділяти трохи менше уваги проблемі закупівельних цін на молоко. Виглядає так, що ця тема вже потроху поступається місцем іншим.

Як тільки фермерство ЄС отримало звістку про виділену (поки що на папері) фінансову допомогу, пристрасті трохи вщухли і помітний медійний шум стосовно цін на молоко зараз створюється тільки навколо страйку французьких постачальників Lactalis, які добиваються підвищення оплати за  молоко. Інколи бачимо повідомлення про спілкування великих переробних компаній зі своїми постачальниками, коли вони пояснюють, чому ціни ще досі не підвищено (це, в основному, компанії країн південної півкулі), а інколи “точкову” інформацію про те, що якась європейська компанія трохи підвищила виплати за сировину.

Спочатку обережні, прогнози стосовно відновлення молочного ринку стають все більш впевненими, а останні торги GDT, які продемонстрували значне (+12,7%) зростання цінового індексу, стали сигналом до більш оптимістичних очікувань та планів.

Прогнози українських аналітиків стосовно цінових тенденцій в молочному секторі країни дещо різні. Експерти сходяться лише в тому, що ціна на молоко зросте. А от самі цифри очікуваного зростання знаходяться в діапазоні від 10-15% (Вадим Чагаровський, голова Ради директорів Спілки молочних підприємств України) до 20-30% (Андрій Дикун, голова Всеукраїнської аграрної ради).

Як уже повідомляло ІНФАГРО, ціни на готові молочні продукти восени зростуть, в тому числі і внаслідок подорожчання сировини. А от чи готовий до цього внутрішній ринок – запитання скоріше риторичне. Зважаючи на низький рівень купівельної спроможності українського споживача, зростання цін на готову молочну продукцію може призвести до зменшення попиту на внутрішньому ринку, і, відповідно, до скорочення обсягу виробництва переробними підприємствами. Виробництво ж експортної молочної продукції залежатиме від кон’юнктури світового ринку та конкурентоспроможності наших підприємств як на традиційних ринках збуту, так і на нових, де ще доведеться наполегливо утверджуватися.

ІНФАГРО

 

 

Останні новини: