Зростання цін на масло: як це впливає на виробництво печива

image

Дослідницький відділ Rabobank оприлюднив аналітичний матеріал про вплив здорожчання масла на виробництво печива. ІНФАГРО пропонує переклад.

Нинішня ситуація із вибуховим зростанням цін на масло – це все результат хороших новин. До періоду, який почався приблизно три роки тому, масло вважалося ворогом №1 для здоров’я. Проте, коли наука зробила різкий розворот в іншу сторону, споживачі сприйняли нову тенденцію і почали слідувати їй. Після кількох років зниження, попит на вершкове масло зараз зростає на 2% щорічно завдяки тому, що споживачі бажають, щоб їжа містила натуральні інгредієнти, при цьому маргарин піддається нападкам.

Зліт ціни на масло не можна пояснювати тільки зростаючим попитом. Зрештою, більш високі ціни є найкращим ліками від просто високих цін. Можна було б очікувати, що пропозиція зросте і виробництво буде збільшено, щоб задовольнити попит, який зараз вищий, ніж це було в останні роки, але виявилось, що цей механізм зараз не спрацьовує.

Зараз існує чотири бар’єри, що стримують пропозицію:

1. Обмежена кількість молока – схема субсидій ЄС, введена для зниження виробництва молока, зумовила зниження пропозиції в Німеччині та Франції. у цьому році молочне поголів’я в Європі скоротилося на 0,2% в першому півріччі і, хоча більш високі ціни на молоко призведуть до збільшення обсягів виробництва молока у другій половині року, загальне річне виробництво цього року зросте не більше, ніж на 0,5%.

2. Відсутність попиту на сухе знежирене молоко (СЗМ) – молоко можна переробляти в різні продукти, але зазвичай вибирають між виробництвом вершкового масла / сухого молока або сиру / сироватки. Рішення виробляти більше масла ґрунтується не тільки на основі ціни на нього. Воно також безпосередньо пов’язане з ринковими прогнозами щодо СЗМ та цінами на сир та сироватку. Хоча ціни на масло захмарно високі, низькі ціни на СЗМ означають, що прибутки від виробництва масла / СЗМ та сиру / сироватки дуже схожі, тому молочні підприємства не мають стимулу виробляти більше масла (див. цифри Європейської Комісії)

3. Європейська переробна інфраструктура зосереджена на сирі – у розподілі підприємств з переробки молока в Європі існує перекіс у бік переробки сиру, що:

а) пояснює те, що перевага віддається виробництву сиру, а не масла
б) може перешкоджати значному зміщенню переробки у бік виробництва масла в короткостроковій перспективі.

4. Імпорт масла стримується ввізними митами та різницею смаку кисловершкового масла, яке використовуємо ми, та солодковершкового, характерного для інших ринків.

Крім того, механізми підтримки цін у ЄС призвели до високого рівня інтервенційних запасів СЗМ. Ці інтервенційні запаси все ще тиснуть на ринок і внаслідок цього можна очікувати, що ціни на СЗМ залишатимуться депресивними ще протягом найближчих шести-дев’яти місяців. Ціни на СЗМ можуть навіть знизитись у найближчі місяці, якщо Комісія ЄС вирішить призупинити схему інтервенційного втручання. Це може не так вже й добре вплинути на пропозицію масла. Не тільки в плані цін, але також і обсягів, що можуть стати вузьким місцем. Деякого полегшення ситуації можна очікувати, якщо молочний сезон в Новій Зеландії 2017-18 років буде успішним (міжнародні ціни вже почали стабілізуватися) та / або ЄС зможе позбутися інтервенційних запасів так, щоб це не дестабілізувало ситуацію на ринку.

Не всі види печива потребують масла в рецептурі, тому вплив високих цін на масло відчувається не в усіх сегментах виробництва. Але, у тих випадках, коли використовується масло, як правило, його вартість становить значну частину вартості інгредієнтів. Для таких продуктів, як торти з масляним кремом, яєчні або голландські солодкі вафлі, масло може складати 15-20 відсотків в загальній собівартості.
І це, якщо брати ціну на масло на рівні 2016 року!

За останні шість місяців ціна на масло зросла більш ніж у два рази у порівнянні з 2016 роком. Постачальники “масляних” печив загнані у куток. Підмінити масло маргарином або пальмовою олією не так легко, особливо коли мова йде про продукти, де важливі відповідні смаки. Зважаючи на те, що типові контракти закупівель тривають від трьох до шести місяців, підвищення цін, ймовірно, позначиться на цінах печива у наступному півріччі.

Середня операційна маржа у європейських виробників печива складає приблизно 6%, так що “пересидіти” високі ціни на масло – це не дуже привабливий варіант. Не залишається нічого іншого, як переконувати роздрібних торговців продуктами харчування прийняти більш високі ціни. І навіть якщо роздрібні торговці так і зроблять, постачальники не можуть бути впевнені у стабільності свого бізнесу. Чи залишатиметься апетит споживачів на маслопродукти достатньо великим, щоб подолати зростаючу різницю цін і не переключитися на печиво поруч на полиці, в якому використовуються альтернативні маслу інгредієнти?

ІНФАГРО за матеріалом Rabobank

Останні новини: