Монголія, що має понад 60 млн. голів худоби, імпортує 40% молочних продуктів з інших країн.
Тому уряд Монголії спільно з Міністерством сільського господарства і легкої промисловості реалізують “Першу кампанію м’яса і молочних продуктів”, щоб забезпечити внутрішній ринок і підтримати експорт молочних і м’ясних продуктів.
В рамках цієї кампанії монгольська компанія “Монфреш” спільно з японською групою “Міцуї” експортувала 400 кг сиру з молока монгольських корів в Японію. В даний час монгольські сири досліджуються в лабораторіях Японії. Сир як продукт харчування був відомий в Японії ще в період Асука (538-710), коли гінці з корейського князівства Пекче (645 ) привезли на архіпелаг сир як дарунок імператорській сім’ї.
Згідно з деякими джерелами, саме монголи привезли сир в Японію під час вторгнення флоту Хубілая. В Японії споживання сиру особливо зросло в кінці 1950-х років. На початку 70-х років минулого століття в Японії виник бум споживання піци з сиром, плавлених, натуральних сирів і чіз-кейків. В даний час в раціоні населення збільшується частка споживання натуральних сирів. Тому, якщо японські лабораторії дадуть позитивну оцінку якості монгольських сирів, Монголія отримає можливість експортувати їх в значних обсягах.
Компанія “Монфреш” виробляє в день 5-10 т сиру і здатна забезпечити 10% внутрішнього споживання. У минулому році компанія поставила на внутрішній ринок країни 50 тонн сиру.