Китайська кухня потроху еволюціонує, починаючи використовувати в громадському харчуванні нетрадиційні для країни продукти: молочні. В Китаї звичні для західної кулінарії вершки, сир і масло використовуються рідко.
Молочні експортери працюють, щоб змінити цю ситуацію. Голландський молочний кооператив Royal FrieslandCampina наприкінці січня відкрив у Шанхаї навчальну кухню, приєднавшися до ініціативи Fonterra навчати китайських кухарів, як використовувати продукти на молочній основі та включати їх в популярні страви.
“Ми спостерігаємо зростання середнього класу і відкритість до сприйняття західних продуктів,” – говорить пан Бетью Панг, віце-президент FrieslandCampina, представник компанії в Китаї.
Ринок громадського харчування Китаю становить USD198 мільярдів. Промисловість, що обслуговує цей ринок, є найбільшою в світі після США і Японії.
Компанія Fonterra, найбільший в світі експортер молочних продуктів, у 2015 році почала навчання китайських кухарів і в даний час проводить семінари в Шанхаї, Пекіні, Гуанчжоу і Ченду для клієнтів, які включають в себе локальні мережі Hoililand та Champion. Метою є допомогти кухарям більш впевнено працювати з молочними інгредієнтами і використовувати їх більше.
В кварталі, що закінчився 31 жовтня, Fonterra продала в Китай еквівалент 271 млн літрів молока у вигляді продовольчих товарів, це 36-відсоткове збільшення у порівнянні з роком раніше.
“Нове покоління материкового Китаю стало більш прихильне – або адаптоване – до західної культури, особливо в харчових звичках,” сказав пан Паг із FrieslandCampina.
Громадське харчування Китаю є гідною метою для молочних компаній. На споживчому молочному ринку Китаю (USD69 млрд) домінують місцеві постачальники Yili Industrial Group і China Mengniu Dairy, і іноземним компаніям увійти на цей ринок виявилося дуже важко. Навіть швейцарська Nestle, яка відкрила свій перший завод в країні в 1979 році, має частку лише 2% (за даними Euromonitor International).
Але завойовувати цей ринок через громадське харчування для зарубіжних компаній виявилося легше.
“Коли ми з’явилися тут вперше, люди не знали, як зробити тістечка з кремом і маслом, і ми повинні були допомогти їм в цьому”, – сказав пан Чжу з компанії Fonterra, який стверджує, що сир, вироблений компанією, прикрашає більш ніж половину всіх піц у Китаї.
“Громадське харчування – це можливість побудувати свій бренд у цьому сегменті. Я думаю, що через 5 років цей ринок встановиться, і тоді конкурувати буде значно важче”.
ІНФАГРО за матеріалами The Sydney Morning Herald