МИХАЇЛ СОБОЛЄВ, регіональний директор в Росії та СНД компанії Fonterra: 20% молочної продукції Fonterra продається на Global Dairy Trade

Продаж молочних біржових продуктів здійснюється на декількох світових майданчиках. Про структуру одного з них, Global Dairy Trade (GDT), а також про діяльність компанії Fonterra розповів milklife.ru регіональний директор в Росії і СНД компанії Фонтерра Михайло Соболєв.

Fonterra є виробником молочної продукції № 5 в світі після Nestle, Danone, Campina. Компанія є найбільшим кооперативом в Новій Зеландії, який переробляє близько 85 тис. т молока на добу на піку виробництва, акціонерами компанії є 10 тисяч фермерських родин.

Нову Зеландію називають країною вічної весни, з дуже хорошим кліматом для пасовищного молочного тваринництва. Вироблена продукція йде на експорт і продукція Fonterra представляє 25% всього новозеландського експорту. Щоб задовольнити зростаючий глобальний попит на молочні продукти, компанія виробляє найрізноманітнішу лінійку молочних інгредієнтів. Це ключові базові молочні інгредієнти, продукти для каналу HoReCa, а також споживчі товари.

Основні потужності Fonterra розташовані в Новій Зеландії – це 30 виробничих майданчиків. Компанія збирає 90 млн літрів молока на добу на піку виробництва і щорічно виробляє 2,7 млн ​​т молочної продукції. Моцарелла компанії Фонтерра зустрічається більш ніж в половині всієї піци в Китаї. А один із заводів виробляє 66 млн слайсів сиру в рік. У компанії є ряд спільних підприємств і партнерів по всьому світу. І якщо раніше компанія проводила злиття і поглинання, то в даний час, після зміни керівника, стратегія компанії змінилася і настав період консолідації. У Росії у Fonterra є спільне підприємство Юніфуд, яке знаходиться в Санкт-Петербурзі, займається виробництвом вершкового масла і сиру і є одним з дистриб’юторів Fonterra в Росії.

У світі є три основні біржі, через які продаються молочні інгредієнти. Найбільшою і цитованою є GDT – Global Dairy Trade – глобальна біржа з ​​торгівлі молочними продуктами. Заснована вона в 2008 році. 20% молочної продукції, яку виробляє компанія Фонтерра, продається на цій біржі. Обсяги, пропоновані на біржі, відомі на 12 місяців вперед. Вони можуть незначно коригуватися в залежності від пропозиції молока в Новій Зеландії. Сама біржа належить Fonterra Group, але управляється незалежно і проходить щорічний аудит. Біржа управляється незалежним трейдером і контролюється наглядовою радою, до якої входять продавці, покупці і представники фінансових ринків.

На біржі зареєстровано понад 385 покупців з 88 країн світу. Торги проходять два рази на місяць. Для Фонтерра виграшні ціни на GDT є відправною точкою, на яку компанія орієнтується, продаючи молочні інгредієнти. Угоди, які проходять за межами біржі, ґрунтуються на ціні GDT.

На біржі продається близько 680 тонн продукції в рік. Основний регіон, який купує на біржі – це Азія і Океанія. Більше 50% продукції, яку пропонує на GDT – це сухе незбиране молоко, основний продукт, що визначає ціну на молоко для фермерів Fonterra. Ціна за молоко, а точніше ціна за сухі речовини, яку Fonterra платить своїм фермерам, безпосередньо залежить від ціни на 5 основних продуктів, що торгуються на GDT, – це сухе незбиране молоко, сухе знежирене молоко, вершкове масло, молочний жир і пахта.

При пасовищній системі тваринництва удій на корову порівняно невеликий, але вміст сухих речовин становить 8-11%. Фермери при здачі молока отримують виплати за сухі речовини. Схема розрахунку ціни на молоко досить складна: весь обсяг сухих речовин перераховується, як нібито він торгувався на GDT. Ціна на сухі речовини в Новій Зеландії безпосередньо прив’язана до ціни 5 позицій, які продаються на біржі. У такій моделі є цілий ряд переваг: вона прозора, допомагає забезпечити чесну конкуренцію, оскільки Fonterra займає лідируюче положення на новозеландському молочному ринку. Розмір виплати фермерам за молоко (ціна на кілограм сухих речовин) і ціна на сухе незбиране молоко мають пряму залежність. Розмір виплати фермерам за кілограм сухих речовин коригується протягом року і в кінці сезону встановлюється остаточна ціна. Компанія продає 20% своєї продукції через GDT і 80% через інші канали.

milklife.ru

Останні новини: