Внаслідок кризи, викликаною пандемією коронавірусу, молочні та інші компанії харчової промисловості з січня 2020 року борються зі зростаючими проблемами, що виникли при експорті морем з польських портів, головним чином з Гдині та Гданська.
Різко зросли ставки морського фрахту для перевезення польських харчових продуктів, у т.ч. молочних, майже по всіх напрямках.
Зрозуміло, що при вивантаженні є затримки в китайських портах, транспортні лінії також стикаються з логістичними проблемами. Однак нинішнє збільшення цін на морський транспорт в межах 70-100% носить явно спекулятивний характер. Такий високий приріст не можна пояснити жодними обставинами, пов’язаними з пандемією.
В даний час океанські лінії абсолютно використовують ситуацію для отримання прибутку за рахунок польських виробників та експортерів.
У січні була інформація про вартість маршруту 40-футового контейнера маршруту Гдиня – Шанхай до Китаю за 700 доларів. У квітні вже вимагають 1400 доларів за обробку того ж маршруту. Це підвищення ставки на 100%. У деяких випадках пропозиції вже перевищують USD4000.
Через те, що експортні контракти укладаються заздалегідь, експортер не може враховувати таке підвищення цін і витрати.
Подальше збільшення тарифних вантажних перевезень призведе до зупинки експорту польських харчових продуктів, включаючи молочну продукцію, втрати важко здобутих закордонних ринків, створить великі запаси, призведе до фінансових проблем виробників та експортерів, а як наслідок, і фермерів, і в кінцевому рахунку зменшить податкові надходження до державного бюджету.
Державна казна є основним акціонером контейнерних морських портів, що користуються океанськими лініями. Таким чином, у держави є інструменти, які можуть вплинути на морських перевізників, які використовують польську портову інфраструктуру. Рішенням може бути, наприклад, тимчасове зниження портових витрат для океанських ліній, які в кінцевому рахунку несуть експортери.
– Тут потрібні негайні дії міністра сільського господарства і саме тому ми направили листа в Міністерство морської економіки та внутрішнього судноплавства і попросили негайних дій – каже Агнешка Малішевська, директор Польської Молочної палати. – Якщо не зупинити це зростання цін, ми можемо втратити китайський ринок.
ІНФАГРО за матеріалом forummleczarskie.pl