Воєнний рік: тренди світового ритейлу у 2022 році за дослідженням Deloitte

Експерти Deloitte виділили основні зміни у сегменті роздрібної торгівлі, які відбуваються прямо зараз, і які спричинені наслідками пандемії, а також російсько-українською війною.

Серед ключових тенденцій: зниження попиту, помітне скорочення зростання онлайн-продажів, логістичні труднощі та посилення конкуренції з боку розваг.

На початок другого півріччя 2022-го багато аналітичних центрів спробували оцінити розвиток роздрібної торгівлі в умовах, коли на зміну світовій пандемії коронавірусу прийшла війна, яку вже називають третьою світовою.

Зокрема, фахівці міжнародної консалтингової компанії Deloitte у своєму дослідженні виокремили шість тенденцій развитку ритейлу, а також оцінили зміни в поведінці споживачів у першому кварталі поточного року. В результаті, за словами аналітиків, 2022 рік обіцяє бути цікавим для роздрібної торгівлі, оскільки сектор прагне позбутися проблем останніх двох років і зробити великий крок уперед, визначаючи, як виглядатиме майбутній шопінг. RAU пропонує ознайомитись з основними висновками.

Шість тенденцій

З одного боку, нові технології, що отримали сильний імпульс у розвитку під час пандемії, прокладають шлях до більш захоплюючого онлайн-досвіду, нова поведінка споживачів стимулює інновації як у продуктах, так і бізнес­ моделях, а найбільші світові бренди готові відмовитися від конкуренції на локальному рівні для вирішення найсерйозніших проблем, що стоять перед суспільством та планетою.

Однак, з іншого боку, 2022 рік не буде для всіх безхмарним. Можлива поява нових варіантів коронавірусу, проблеми з ланцюжками поставок 2021 року, особливо викликані нестачею напівпровідників, не повністю вирішені, а вартість життя, що росте, у багатьох країнах світу знижує здатність споживачів витрачати. На це накладається і викликана війною продовольча криза, ознаки якої вже помітні.

Аналітики Deloitte виділяють шість основних тенденцій, на які ритейлерам слід звернути увагу у 2022 році:

 1. Покоління Z починає розкидатися грошима. Ті, що народилося між 1995 і 2010 роками, тепер стали робочою силою. У них не тільки є власна купівельна спроможність, а також свої сильні особливі бажання та потреби, які мають задовольняти ритейлери та бренди.

2. Імперія роздрібної торгівлі завдає удару у відповідь. Великі усталені підприємства роздрібної торгівлі активно впроваджують цифрові технології, адаптуючи під них ядро свого бізнесу, вивчаючи нові цифрові продукти та досвід, а також досліджують можливості метавсесвіту.

З. Зручність покупок зростає. Оскільки споживачі вимагають безперебійної та часто безконтактної роздрібної торгівлі, магазини без кас, надшвидка та автономна доставка швидко стають мейнстримом.

4. Ритейлери диверсифікують власний бізнес. Усвідомлене споживання та складний ринок спонукають ритейлерів до диверсифікації та переходу до абсолютно нових видів діяльності, щоб краще використовувати свої активи та знаходити нові джерела зростання.

5. Циклічність використання та відстежуваність товарів. Повторне використання знаходиться на фантастичній траєкторії зростання, і очікується, що сектор вживаного одягу буде зростати швидше, ніж швидка мода. Тим часом перевірка товару щодо мінімізації шкоди планеті (при його виробництві та продажу) стала критично важливою можливістю для споживача.

6. Колаборація рітейлерів та брендів. Цього року ритейлери та бренди співпрацюватимуть, щоб створити відмінні риси бренду та вирішити найсерйозніші проблеми у суспільстві, такі як зміна клімату.

Рекомендації на найближчий рік

У зв’язку з цим аналітики рекомендують вивчити можливості стимулювати соціальну комерцію та залучити клієнтів покоління Z. Використовувати існуючі активи та силу бренду для отримання нових можливостей із високим прибутком. Для боротьби з інфляцією приділити особливу увагу всім операційним витратам, одночасно масштабуючи автоматизацію у всій компанії. Так,супермаркети відкривають більше кас самообслуговування, щоб зменшити витрати на персонал та обробку готівки. Також сектор виграв від деякої економії, одержаної за рахунок скорочення витрат, пов’язаних із COVID-19.

 Можна вивчити можливості застосування принципів циклічності в контексті вашого бізнесу і те, як вона може підвищити залучення клієнтів до, під час та в кінці терміну служби продукту.Також має сенс поекспериментувати з метавсесвітом, щоб дізнатися, як він може покращити якість обслуговування клієнтів та підвищити цінність бізнесу.

Активно співпрацювати з колегами в галузі, щоб спільно створювати перетворюючі рішення для вирішення основних соціальних проблем, таких як зміна клімату.

Трекінг споживача

Як зазначається у британському дослідженні поведінки споживачів The Deloitte Consumer Tracker Q1 2022, індекс довіри споживачів Deloitte (враховує шість показників на кшталт рівня доходу, боргів, стану здоров’я та іншого) у першому кварталі цього року знизився на п’ять процентних пунктів до мінус 17% порівняно з четвертим кварталом 2021 року, що є найбільшим падінням з першого кварталу 2020 року, коли Великобританія вперше ввела карантин на початку пандемії.

rau.ua Костянтин Симоненко

Останні новини: