Високі ставки контейнерних перевезень затьмарюють перспективи відновлення економіки

За прогнозами UNCTAD (United Nations Conferenceon Trade and Development), світові споживчі ціни чекає значне зростання і в 2022 році через збої в ланцюжку поставок, перевантаженість морських портів та неефективність терміналів.

Про це повідомляється на офіційному сайті UNCTAD.

Відновленню світової економіки, постраждалої внаслідок пандемії Covid-19 загрожують високі ставки фрахту, які, ймовірно, збережуться найближчими місяцями. Про це йдеться в Огляді UNCTAD щодо ситуації з постачанням продовольства у 2021 році, опублікованому 18 листопада.

Аналіз показує, що різке зростання вартості контейнерних перевезень, якщо воно збережеться, може призвести до збільшення світових цін на імпорт на 11% та рівнів споживчих цін на 1,5% у період з поточного моменту до 2023 року.

«Цьогорічне різке зростання ставок фрахту вплине на торгівлю і підірве соціально-економічне відновлення, особливо в країнах, що розвиваються, це триватиме поки морські перевезення не повернуться в нормальне русло», — заявила генеральний секретар UNCTAD Ребека Грінспен: «Повернення до нормального життя дасть поштовх  інвестиціям у нові рішення, включаючи інфраструктуру, технології вантажних перевезень та цифровізацію, а також заходи щодо спрощення процедур торгівлі».

Згідно зі звітом, попит на товари зріс у другій половині 2020 року та у 2021 році, оскільки під час локдауну споживачі витрачали свої гроші на товари, а не на послуги. Перехід на віддалений режим роботи, покупки в інтернет-магазинах та збільшення продажів комп’ютерної техніки — все це створило безпрецедентний попит на логістичні послуги. Цей значний стрибок у потоках контейнерної торгівлі був пов’язаний з нестачею контейнерних суден, контейнерів, робочої сили, обмеженнями через COVID-19, що продовжуються, в портових регіонах і перевантаженість самих портів.

Ця невідповідність між зростаючим попитом та де-факто скороченими можливостями пропозиції призвела до рекордних ставок контейнерних перевезень практично на всіх торгових маршрутах. Наприклад, спотова ставка Шанхайського індексу контейнерних перевезень (SCFI) на маршруті Шанхай — Європа, яка становила менше 1000 доларів за TEU у червні 2020 року, підскочила приблизно до 4000 доларів за TEU до кінця 2020 року і зросла до 7395 доларів до кінця липня 2021 року. Також вантажовласники стикалися із затримками, доплатами та труднощами у забезпеченні своєчасного переміщення своїх контейнерів.

Agravery.com

Останні новини: