У Російській Федерації збільшення собівартості виробництва молока майже на 30% з 2020 року через зростання витрат і не компенсоване підвищенням відпускних цін, призвело до падіння прибутковості в галузі.
Артем Бєлов, генеральний директор «Союзмолоко» (РФ) зазначає, що девальвація рубля і подорожчання імпортних складових, підвищення цін на корми, добрива, упаковку, зростання тарифів на електроенергію з 2020 року привели до збільшення собівартості виробництва сирого молока на 28%, а його переробки – на 14-16%.
Різке зростання витрат не було компенсоване еквівалентним підвищенням цін на продукцію, тому учасники ринку зіткнулися зі зниженням прибутковості, в ряді випадків – зі збитками, а деякі були змушені зупинити діяльність.
Постачальники молочних продуктів між тим уже почали попереджати торгові мережі про підвищення цін.
Віце-президент з регіонального розвитку «Дамато» Андрій Григоращенко каже, що молочна продукція в цьому році подорожчала лише на 4% при збільшенні основних статей витрат на 30-50% рік до року. «По суті, виробники взяли на себе все основне навантаження щодо збільшення собівартості і демпфують її за рахунок внутрішньої прибутковості, не перекладаючи її на покупців», – вказує він. Але, попереджає топ-менеджер, подальше зростання собівартості може стати загрозою для учасників ринку.
Глава Streda Consulting Олексій Груздєв вважає ймовірність «ручного» регулювання цін на молочну продукцію через цінові угоди вкрай низькою з огляду на слабку консолідацію галузі. Крім того, базові молочні продукти – питне молоко і кефір – в магазинах ніколи різко не дорожчають, так як виступають важливим джерелом трафіку і ціновим орієнтиром для споживачів, нагадує він.
Повністю читати тут: kommersant.ru