ФОРТУНАТО ГУАДАЛУПІ, Генеральний директор Terra Food: Молочная галузь в “коронавірусні часи” – як робота в vuca-світі допомагає бізнесу

Те, що нас не вбиває, робить нас сильнішими. До слів геніального Ніцше я б додав: сильніше, якщо ми вміємо робити висновки зі складних ситуацій, які трапляються в нашому житті. Якщо озирнутися назад – з квітня 2020 роки ми пройшли такий шлях пошуку нових бізнес-рішень, який у звичайний період проходили за кілька років.

Ділюся основними висновками та напрацюваннями, які допомагають сьогодні молочній галузі і служать фундаментом для можливого локдауну-2.

Забити” на системність, коли мова йде про здоров’я співробітників

Ситуація з весняним локдауном була такою надзвичайно болючою хоча б тому, що це була повна несподіванка для всіх.
Сьогодні ми як ніколи розуміємо, що здоров’я – це головний пріоритет, найважливіший.

Для таких компаній, як Terra Food, здоров’я працівників – безцінний капітал, який стоїть всіх необхідних додаткових витрат, адже без них ми не були б тими, ким ми є, – лідерами в своїй області.

Великому бізнесу необхідно вміти працювати за часів VUCA. Нестабільності (volatility) ми відповідаємо баченням, невизначеності (uncertainty) – розумінням, складності (complexity) – ясністю, а двозначність (ambiguity) долаємо за  допомогою спритності. Тільки так.

Я скажу непопулярну як для СЕО річ: іноді необхідно вміти “забити” на системність і правила, фінансовий план і усталені процедури. Все це відходить на другий план, коли мова йде про безпеку ваших людей і їхнє здоров’я. Саме так було прийнято важливе рішення застрахувати всіх наших співробітників – а це майже 3200 осіб – від коронавірусної  хвороби. Щоб всі вони могли отримати своєчасну і якісну медичну допомогу без втрати стабільного прибутку і робочого місця, звичайно.

Також навесні ми організували транспорт для наших працівників – і в Києві, і в регіонах – щоб мінімізувати ризики інфікування в громадському транспорті.

Ми організували і досі продовжуємо вести навчальну роботу, встановили свій crisis unit. На практиці це означає, що HR-відділ оперативно збирає і обробляє інформацію про здоров’я працівників, веде статистику і приймає рішення без обтяжуючих бюрократичних процедур.

Це стосується абсолютно всіх співробітників, а не тільки ТОП-менеджерів з головних офісів – це принципова для нас позиція.
Ми відразу тестуємо на COVID-19, ізолюємо хворих і простежуємо всі їх контакти на робочому місці.

Думаю, цей досвід буде корисний для нас як для компанії – тим більше, в світлі того, що, за словами вчених-вірусологів, ця пандемія перша, але не остання.

E-commerce як спосіб мислення

У нас є 2 пріоритетних напрямки роботи: перший – турбота про наших співробітників, а другий – відповідальність за забезпечення споживачів продукцією, адже у нас статус стратегічного підприємства молочної галузі.

Ми розробили рішення e-commerce, причому не тільки на рівні центрального офісу, але і для наших українських дистриб’юторів (а їх – 70). Це потрібно для того, щоб продавати наші товари через інтернет, наприклад, на платформі такого гіганта, як Rozetka. Споживачі тепер мають можливість купувати наші товари віддалено – і це теж про безпеку і турботу, адже ніхто не виключає новий повний локдаун, ризики дуже високі.

Е-commerce, безумовно, вимагає відпрацьованих логістичних схем. Джефф Безос (Amazon) не став би власником самого прибуткового в світі бізнесу, якби не налаштував найпотужнішу в світі систему доставки. Ось над цим ми і працюємо.

Є і хороші новини

Весняний локдаун мав один цікавий позитивний результат: з ринку зникли виробники неякісної продукції. Вони не змогли утримати свій бізнес на плаву через цей форс-мажор.
Це й не дивно: якщо інвестувати в підтримку бізнесу як цілої системи, в якість, у виробництво, в співробітників – це дає певну стійкість в кризові моменти.

Швидкі прибутки за рахунок низької якості – заздалегідь програшний шлях, і саме це ми і побачили.

Споживач нового часу

Що стосується споживчих переваг, то галузь виробництва молочної продукції більш-менш стабільна, адже мова йде про товари першої необхідності. Дещо змінилася структура продажів, але ми все відстежуємо, це нескладно було скоригувати. Наприклад, молока передбачувано стало продаватися більше (бо люди більше готують вдома, діти більше часу проводять вдома).

Продукти категорії “споживання на ходу” втратили свою популярність, що логічно в умовах, коли люди не ходять щодня в офіс. На тлі інших галузей товарів повсякденного попиту продукти харчування, в будь-якому випадку, виявилися в кращому становищі.

Підсумовуючи все сказане. Ми бачили багато економічних потрясінь – та ж криза 2008 року сильно зруйнувала світову економіку. Але життя триває, під впливом наслідків пандемії все одно потрібно рухатися вперед, переосмислювати, визначати і моделювати стратегії розвитку бізнесу. Напевно можна сказати лише одне: всім нам варто прискорювати процеси оптимізації та конкурентоспроможності.

biz.censor.net

Останні новини: