Виклики, що стоять перед молочною промисловістю Німеччини

Дослідники з університету Георга-Августа в Гьоттінгені, де постійно відслідковують розвиток німецької молочної промисловості, проаналізували результати 2018 року і представили свої прогнози на 2019 рік.

Для німецької молочної промисловості 2018 рік починався значним, у порівнянні з 2017 роком,  збільшенням продажів,  проте дослідники вважають, що в 2019 році ринкова кон’юнктура буде складною.

У січні минулого року обсяг продажів склав 2,04 млрд. євро, що було на 170 млн. євро (або на 8,3%) вище, ніж в 2017 році, але це зростання тривало недовго через падіння цін на молоко в наступні місяці.

В цілому, в перших двох кварталах 2018 року продажі були на 4,5% і 0,3% вище, ніж в попередньому році, проте очікується, що в четвертому кварталі 2018 року продажі будуть на 6% нижче в порівнянні з попереднім роком. Це означає, що загальний оборот німецьких молочних заводів в 2018 році складе близько 27,7 млрд євро, що на 200 млн євро або 0,7% менше, ніж в 2017 році.

Експортні продажі підприємств німецької молочної промисловості протягом 2018 року також знижувалися, за винятком невеликих періодів зростання. У вересні продажі були на рівні 700 млн євро, що було значно нижче, ніж в той же період в 2017 році (-8,9%).

У четвертому кварталі 2018 року, як очікується, середнє зниження експортних продажів складе 10%. Таким чином, загальний обсяг експорту в 2018 році складе трохи більше 8,7 млрд євро, що відповідає зниженню на 569 млн євро або на 6,1% в порівнянні з 2017 роком.

Така ситуація з молочним експортом, як вважають дослідники, показує, що молочні продукти «зроблено в Німеччині» на світовому ринку продавати стало важче.

Зосередившись в основному на експорті, німецька молочна промисловість, за винятком декількох компаній, які вже працюють по всьому світу, знаходиться не в кращому положенні для отримання вигоди від розширення виробництва в інших країнах.

Перспективи галузі на 2019 рік загалом хороші, така оцінка університету. Однак збільшення обсягів молока в усьому світі не призведе до збільшення ціни на нього. Згідно з наявними даними, навіть посуха в Північній Європі влітку 2018 роки не вплинула  на виробництво молока так суттєво, як спочатку передбачалося. Це пов’язано з тим, що допомога, яка виплачувалася федеральним урядом і урядами земель, допомогла стабілізувати бізнес.

Посилення трендів годування тварин без використання ГМО та сталого розвитку молочного фермерства означає, що виробництво молочних продуктів в Німеччині стає дорожчим у порівнянні з зарубіжними регіонами. На внутрішньому ринку це може компенсуватися за рахунок маркетингових переваг, що відповідають очікуванням харчового ритейла, а також, можливо, більш високими цінами продажу.

Що стосується світового ринку, то там навряд чи вдасться забезпечити більш високі доходи, дотримуючись, наприклад, ідеї годування без ГМО.

ІНФАГРО за матеріалом dairyindustries.com

Останні новини: