Rabobank: топ 20 молочних компаній світу

imageЗа даними останнього річного дослідження Rabobank, найбільші молочні компанії світу почали відновлювати активність після двох років суттєвого спаду.

З ростом цін на молоко і скороченням обсягу молока сировини, молочні компанії знову можуть зосередитися  у своєму розвитку на питаннях стратегії цінності, а не стратегії обсягів.

top20-RABO fin

*Обсяг продажів враховує тільки продажі молокопродуктів, розрахований на основі фінансових даних 2016 року і злиттів та поглинань, які завершилися між 1 січня та 30 червня 2017. Злиття та поглинання, які знаходяться в процесі і не враховані, включають придбання групою Lactalis компаній Omira  Stonyfield.

† – оцінкове значення

Для кількох компаній питання полягає в тому, чи заходити в суміжні сектори, чи виходити з них. Для кооперативів відповідь нерідко полягає в консолідації основного молочного бізнесу та відмови від немолочних підприємств (Arla продала Rynkeby, FrieslandCampina шукає покупця для Riedel).

З іншої точки зору, перелічені компанії диверсифікують непрофільні / не молочні активи. (Компанія Danone придбала WhiteWave Foods, компанія Dean Foods придбала міноритарну частку в стартапі з виробництва безмолочних продуктів Good Carma Foods та компанію з виробництва соків Uncle Matt’s Organic, а Bega Cheese придбала Mondelës в Австралії / Новій Зеландії). Це може відображати – у часи надлишкового постачання молока – необхідність для кооперативів зосереджуватись на необхідності поліпшення маржі / ціни молока, а для приватних компаній – шукати можливості у секторах, де немає надлишків.

Відновлення цін на молочні продукти в 2016 році сталося надто пізно, щоб знайти відображення у сукупному товарообігу провідних 20 компаній, які в 2016 році скоротили обіг на 1,6% у порівнянні з попереднім роком, але показали зростання до 14,4% у доларовому еквіваленті з 2014 року (-1,3% та + 2,7%, відповідно, в євро) через значне зниження цін на молоко, яке відбувалося протягом цього періоду, та послабленого попиту на світовому ринку.

У цьому році нових учасників у списку немає, адже порогового значення 4 млрд. євро важко досягти, зростання сповільнилося із-за нестабільних цін, а ринок злиттів та поглинань також зупинився з тієї ж причини.

Однак, хоча гравці залишилися ті ж, відбулися деякі зміни місць.

Nestlé залишається у верхній частині списку за рахунок з R & R по виробництву морозива (тепер зветься Froneri), що компенсувало повільне зростання в інших секторах бізнесу. Danone перемістився на друге місце, придбавши WhiteWave Foods (яка, крім бізнесу продукції альтернативної молочній, має значні інтереси у виробництві молочних вершків для кави, холодної кави на основі молока та овочевих йогуртів). Це дозволяє Danone випередити Lactalis, яка, незважаючи на придбання бізнесу в Румунії, Білорусі, Китаї, Чилі та США, переходить на третє місце у списку. З очікуваним придбанням компанією Danone бізнесу Stonyfield у США та Omira у Німеччині, Lactalis, швидше за все, знову займе вище в наступному році.

Придбання 51% акцій у пакистанській компанії Engro Foods дозволило FrieslandCampina перейти на п’яте місце, трохи випередивши Fonterra, яка перемістилася на шосте місце.

Компанія Dean Foods випала з першої десятки у рік, коли у США спостерігалося тривале зниження в категорії рідкого молока, крім того, вона почала інвестувати в молочні альтернативи та соки. Це дозволило компанії Mengniu стати другою китайською компанією першої десятки, допомогло консолідації своєї частки в Burra Foods в Австралії та придбанні контрольного пакету акцій Modern China Dairy, яка, хоч і є головним чином фермерським виробництвом, також виробляє рідке молоко. Два китайських гравця у першій десятці показали в доларовомус еквіваленті загальний приріст продажів на 0% до попереднього року порівняно з 3% у 2015 році та 14% у 2014 році, і, можливо, їм доведеться шукати розвитку за межами Китаю, щоб продовжувати переміщення у топ списку в наступні роки.

В деяких місцях темпи злиття і поглинання в молочному секторі знову зростають. У той час як в 2016 році в молочній промисловості було укладено всього 73 угоди, у першій половині 2017 роцку їх кількість вже досягає 50, причому половина з них у Європі.

Ближче до наступного року ми побачимо, що буде зростати виробництво молока на північному сході США (створення СП з участю Dairy Farmers of America, Michigan Milk Producer Association, Foremost Farms і Glanbia – для будівництва та експлуатації нового заводу з виробництва сиру, де у Glanbia 50% акцій). Ми також побачимо зростання кількості пзлиттів та поглинань. У той же час, пом’якшення ризику, ймовірно, стане головним чинником, оскільки компанії розглядатимуть свою позицію в світлі майбутніх ризиків, спричинених Brexit, потенційними та оголошеними змінами міжнародних торговельних угод та подальшими змінами в правилах, що стосуються екології та безпечності харчових продуктів по всьому світу.

ІНФАГРО за матеріалами Rabobank

Останні новини: