Як збираються гармонізувати відносини ірландські молочні фермери, переробники та ритейл

imageПрезидент Ірландської фермерської асоціації (IFA) Джо Хілі попередив, що того молока, яке виробляється протягом зимових місяців, незабаром може не вистачити, щоб задовольнити попит.

Він вважає, що існує реальний ризик дефіциту для споживачів, так як фермерам не платять достатньо за молоко, що постачається в зимовий період.

Дев’яносто відсотків молочних фермерів Ірландії виробляють молоко на сезонній основі для біржових молочних товарів, в основному на експорт. Свіже молоко, яке йде на полиці супермаркетів, виробляється 365 днів на рік 1800 фермерами із загальної кількості 18000 молочних фермерів. Традиційно, фермери, що постачали молоко круглий рік, отримували за це надбавку до ціни, але їх маржа в останні роки значно зменшилася.

Президент IFA сказав, що процес Brexit може спричинити тиск на поставки молока, тому країна потребує сильної стратегії, щоб зберегти поставки молока місцевого виробництва, яке цінується ірландськими покупцями у супермаркетах.

Пан Хілі сказалв: «Стаття 50 запустить формальний процес виходу Британії з ЄС. 26 відсотків молока на полицях супермаркетів надходять з Північної Ірландії. Стратегія IFA повинна визначити завдання і запропонувати рішення, які можуть забезпечити місцеве виробництво свіжого молока високої якості круглий рік, дбаючи про цей цінний ринок вартий € 530 мільйонів.»

Пан Хілі також сказав: «Молочні квоти більше не заважають значно наростити експорт, у той же час постачання молока, що виробляється для продажу через супермаркети, у 2013 році перекривало попит на 11 відсотків, а у 2014 цей показник впав до 5 відсотків”.

Голова IFA по виробництву рідкого молока, пан Джон Фін, додав: «Коли я починав працювати в рідкому виробництві молока в 1984 році, це був прибутковий сільськогосподарський бізнес, з брендами, домінуючими на ринку, і великим обсягом молока, що продавалося за схемою “від дверей до дверей”. Все змінилося. Ціни на продукцію приватних марок супермаркетів визначаються на основі тендерів, і ця продукція в даний час домінує у продажу. Запекла конкуренція за частку ринку між переробниками молока та роздрібною торгівлею спотворила маржу до неприйнятних рівнів”.

Пан Фінн вважає, що настав час покласти край однорічним угодам, до яких так прихильно ставляться основні ритейлери Ірландії. «Такі угоди вносять дисфункцію у комерційні відносини і призводять до значних коливань в механізмах поставок, з якими не можуть впоратися ні фермери, ні переробники. Я закликаю молокозаводи і роздрібну торговлю продемонструвати більш творчий підхід і розробити багаторічні контракти з фіксованою ціною, аналогічні тим, які пропонуються молочними кооперативами виробникам вершкового масла, призначеного для експорту”.

«Ми також вважаємо, що наші правила роздрібної торгівлі повинні бути переглянуті, щоб ми могли повернутися до заборони продажів нижче собівартості, а також для впровадження посади добре забезпеченого ресурсами і незалежного омбудсмена, який би мав у розпорядженні засоби викорінення недобросовісної торговельної практики і забезпечення стійкої рентабельністі виробництва для основних виробників,” – додав він.

«Ми пропонуємо спочатку встановити базову цінову лінію, провівши опитування 1800 фермерів, що спеціалізуються у виробництві свіжого молока, що йде у супермаркети, визначивши їх вік, плани стосовно передачі бізнесу, інші плани. Народжуваність молочних телят скоротилася з 15 відсотків у 2015 році до 11 відсотків у 2016 році. Ясно, що ми досягли точки, за якою буде відчуватися нестача свіжого молока в зимовий період. Національне молочне агентство вже погодилися з нашою пропозицією, і дослідження повинно бути проведене в цьому році. Ми також вважаємо, що фермерські контракти мають бути переглянуті для того, щоб вони стали більш справедливими і щоб схеми ціноутворення були прозорішими. Ми також вважаємо, що контракти повинні передбачати багаторічні зобов’язання і краще прогнозування зимових цін”, – сказав він.

«Ми вважаємо, що треба створити  можливість збирати і поширювати дані по імпорту молока. Треба також, разом з Teagasc, розвивати і підтримувати спостереження за рівнем вхідних витрат. Ці дані повинні бути інструментом для виконанні місії Національного молочного агентства відповідно до Закону 1994 року про постачання молока для забезпечення адекватної компенсації для фермерів протягом зимових місяців”.

«Сучасні процедури оцінки передбачають, що якщо молоко постачається, то й адекватна компенсація належним чином сплачується. Це не дозволяє прогнозувати перспективу майбутнього дефіциту, яку ми маємо зараз. Оцінка «адекватної компенсації» повинна робитися на основі постійного економічного аналізу рентабельності виробництва рідкого молока”, – сказав він.

Пан Фінн додав, що вони разом з президентом IFA Джо Хілі представлять цю стратегію Міністру сільського господарства Майклу Кредо пізніше на цьому тижні. Пан Фінн закликав усіх зацікавлених – молочних фермерів, переробників та ритейлерів підтримати стратегію розвитку молочної галузі до 2025 року Milk Wise 2025.

thedairysite.com

Останні новини: