Володимир Лабінов про тенденції молочного ринку РФ

image

В інтерв’ю The DairyNews Володимир Лабінов, визнаний експерт з багаторічним досвідом, прокоментував ситуацію на молочному ринку Російської Федерації:

“Якщо говорити про ситуацію на полиці, можна виділити кілька проблемних речей. Перша – це фальсифікат і зростання обсягів випуску молоковмісноїю продукції. Спостерігається тенденція зменшення молочної основи в складі молочного продукту. Вона не загальна, її обрали окремі гравці. В цілому, на жаль, поки що ми йдемо шляхом, на якому молочні продукти не завжди приносять радість споживачеві. Люди купують молочні продукти, розуміючи, що це необхідно і корисно, але не так часто смакують, не отримують від них задоволення.

Наступна тенденція – молочні продукти стали дорожчими у порівнянні з іншими харчовими продуктами. Незважаючи на те, що споживча поведінка – річ дуже консервативна і населення зберігає високу лояльність до молочної категорії, значну конкуренцію молочним продуктам складають суміжні продукти тваринного походження. Перш за все, мова йде про продукцію птахівництва. Для порівняння: за радянських часів десяток яєць коштував 1 рубль 30 копійок, а молоко – 28 копійок. Сьогодні десяток яєць коштує 50 рублів, і молоко стільки ж. При цьому поживна цінність десятка яєць на порядок вище, ніж літру молока. З цієї точки зору, конкурентом молока на полиці є продукція птахівництва.

Таку ж аналогію можна провести стосовно сиру. Худе курча в СРСР коштувало 2 рублі 65 копійок за 1 кг, а кисломолочний сир 9% жирності був в 3,5 рази дешевшим. Сьогодні кілограм бройлера коштує стільки ж, скільки 400 грам сиру.

В умовах нестабільності соціального статусу населення і тенденції до збільшення кількості малозабезпечених, молочний сегмент перестав бути соціально значущим за економічною складовою. Ситуація, що склалася, не може сприяти зростанню споживання. На прикладі ембарго чітко видно: лояльність споживача до цільномолочної продукції збереглася, а споживання сиру різко впало. При цьому внутрішнє виробництво різко збільшилося, в тому числі і за рахунок випуску молоковмісних продуктів, але сумарний обсяг ринку сиру дуже помітно, більш ніж на 15 відсотків, скоротився. Він знижувався в 2015 році, знижується і в поточному. Сир став дорогим продуктом, і говорити сьогодні про те, що ми стали насолоджуватися сирами, неправильно.”

Повністю інтерв’ю читати на сайті The DairyNews

Останні новини: