Минулого року (закінчився 20 березня 2017) молочні продукти складали найбільшу частку в іранському експорті продовольства.
Експерти вважають, що молочні продукти можуть відігравати значну роль в не пов’язаному з нафтою іранському експорті, повідомляє Jamejam Online.
Згідно з даними Financial Tribune, минулого року Іран відвантажив молочних продуктів на суму 773 млн доларів, що на 10 відсотків більше за вартістю і на 25 відсотків більше за обсягом у порівнянні з попереднім роком.
«Очолює список експортованих молочних продуктів йогурт ($218 млн), потім йдуть сири ($187 млн), дитячі суміші ($129 млн) та вершки і морозиво ($120 млн)». Каве Заргаран, голова сільськогосподарської комісії з промисловості, гірничорудної промисловісті і сільського господарства Тегеранської торгової палати повідомив, що за той же період в ураїну було імпортовано близько 56000 тонн молочної продукції на суму $251 млн. Більшість складали вершкове масло (46000 тонн на суму $184 млн) і молочні суміші (7000 тонн на суму $50 млн). Ці дані свідчать про те, що сальдо торгівлі молокопродуктами в Ірані в минулому році склало 523 млн.
Посилаючись на значні (40,000-50,000 тонн) запаси дитячих молочних сумішей в Ірані в минулому році, пан Заргаран сказав, що протягом останніх трьох місяців всі надлишки експортуються на міжнародні ринки з використанням державних субсидій.
«Уряд виділив 1500 млрд ріалів (близько 40 мільйонів доларів) для стимулювання експорту, з яких 340 млрд ріалів ($9 млн) вже виплачено. Стимулювання експорту звузило ціновий розрив між іранськими та іноземними продуктами на міжнародних ринках і зробили їх конкурентоздатнимими”, – додав він.
Тепер, вважає пан Заргаран, Іран здатний конкурувати за ціною на міжнародних молочних ринках. Проте, він вважає, що якість і стандарти, очікувані на ринках призначення, є головними пріоритетами.
За даними Продовольчої і сільськогосподарської організації (ФАО) Організації Об’єднаних Націй, глобальний молочний сектор зростає швидкими темпами: до 2025 року світове виробництво молока збільшиться на 177 млн тонн при середньорічному темпі зростання 1,8% в наступні 10 років. За той же період, середньодушове споживання молочних продуктів, за прогнозами, збільшуватиметься на 0,8-1,7% в рік в країнах, що розвиваються, а також на 0,5-1,1% в розвинених країнах.
Молочна промисловість також має хороший потенціал для створення нових робочих місць. Молочні виробники часто організовуються в кооперативи або підтримують зв’язок з іншими учасниками ланцюжка створення доданої вартості.
На глобальному рівні, 90% всього переробленого молока йде на виробництво знежиреного молока (75%), сиру (12%) і масла (3%).
В цілому, близько 240 мільйонів чоловік у світі прямо або опосередковано зайняті в молочному секторі. У світі є приблизно 150 мільйонів молочних ферм, і, ймовірно, що молочний сектор підтримує життєдіяльність до одного мільярда людей у всьому світі.
За даними ФАО, Іран входить до категорії країн із діапазоном середнього рівня споживання молочних продуктів від 30 до 150 кг на душу населення в рік; інші країни, що відносяться до цієї ж категорії, це Індія, Японія, Кенія, Мексика, Монголія, Нова Зеландія, Північна і Південна Африка, а також більшість країн Близького Сходу, Латинської Америки і Карибського басейну.
Аргентина, Вірменія, Австралія, Коста-Ріка, Європа, Киргизстан, Північна Америка і Пакистан відносяться до країн з високим рівнем споживання молочних продуктів – понад 150 кг на душу населення в рік.
Країни і регіони з низьким ріанем споживання молокопродуктів, до 30 кг на душу населення в рік – це Сенегал, більшість країн Центральної Африки, а також більшість країн Східної і Південно-Східної Азії.
ІНФАГРО за матеріалами thedairysite.com