Як може вплинути нова процедура реєстрації формули дитячого харчування в Китаї на експорт в цю країну?

image

Нові правила реєстрації формули дитячого харчування (ФДХ) в Китаї, що набудуть чинності 1 жовтня поточного року, вплинуть як на китайські компанії-виробники, так і на зарубіжні компанії, які хочуть експортувати продукти ФДХ в Китай – Кевін Белламі, Rabobank.

В Адміністрації по харчових продуктах та лікарських засобах Китаю (CFDA) компанії можуть зареєструвати максимум 3 лінійки продуктів (кожна з яких містить 3 формули для трьох стадій дитинства). Пільговий період, швидше за все, буде тривати до 31 грудня 2017 р. Основні наслідки нового законодавства викладені нижче.

Короткострокові збої через перегляд асортименту і тиск на ціни

Від початку процесу реєстрації формули дитячого харчування виробниками і до кінця 2017 року, імпортери та дистриб’ютори, а також роздрібна торгівля Китаю, вірогідно, почнуть переглядати асортимент. Ті бренди, які мали судові позови, невеликі бренди, або просто ті, які мають менше шансів отримати реєстрацію, будуть видалені зі списку, і перевага буде надаватися надійним брендам, які з більшою ймовірністю можуть отримати реєстрацію.

Це може викликати деяке викривлення ринку і спричинити тиск на роздрібні ціни в короткостроковій перспективі.

Необхідність коммунікації виробників і експортерів

Компаніям виробникам ФДХ необхідно буде вживати своєчасних заходів щодо забезпечення дотримання нових правил, а також турбуватися про завчасне спілкування з дистриб’юторами і роздрібними торговцями, щоб зміцнити довіру до брендів, на яких вони хочуть зосередити увагу.

Ймовірним є негативний вплив на завантаження потужностей виробників

Логічно очікувати, що коли нові правила повністю наберуть чинності, це негативно позначиться на завантаженні виробничих потужностей у 1) вітчизняних компаніях ФДХ, які виробляють велику кількість дрібних брендів і 2) зарубіжних компаніях, які зв’язані з суміжними компаніями, що забезпечують виробництво великої кількості дрібних брендів, орієнтованих на китайський ринок.

Ймовірно, що відбудеться наплив виробників у певну групу ФДХ

Вітчизняні виробники ФДХ можуть переключитися на виробництво формули 4-го етапу – ФДХ для дітей старше 3-х років – для підтримки розумного рівня використання можливостей виробництва поза трьома зареєстрованими формулами. Цей 4-й етап не так явно регулюється новими правилами.

Детальніше про нові регуляторні правила

Після майже року підготовчої роботи та вивчення громадської думки всередині країни і на міжнародному рівні, Адміністрація по харчових продуктах і лікарських засобах Китаю (CFDA) прийняла Положення про заходи по реєстрації продукції ФДХ. Ці заходи набудуть чинності з 1 жовтня 2016 року.

Безсумнівно, нові регуляторні правила призведуть до істотного скорочення числа брендів ФДХ в Китаї, яке в даний час становить більше 2000, з яких приблизно 10% – це ліцензовані імпортні бренди. Це означає, що середньостатистичний вітчизняний виробник в даний час має близько 18 брендів у своєму портфелі. Вітчизняні виробники можуть втратити значну частку свого бізнесу, будуть змушені його згорнути, а для декого постане питання взагалі існування. Це може викликати хвилю продажу активів або вихід з ринку більш дрібних гравців. Це може також викликати збільшення виробництва ФДХ 4-го етапу.

Зарубіжним виробникам продукції ФДХ, особливо тим, виробництво яких комплексне і спрямоване саме на ринок Китаю, можливо, доведеться вибирати самі сильні із своїх брендів, якщо вони хочуть зберегти доступ до китайського ринку, і, в той же час, активно шукати шляхи диверсифікації для входу на інші ринки, що розвиваються.

У той час як у самому Положенні про заходи по реєстрації ФДХ пільговий період для компаній ФДХ вказаний не явно, Міністерство фінансів Китаю заявило, що продукція ФДХ, яка буде продаватися в Китаї, повинна бути зареєстрована Адміністрацією по харчових продуктах і лікарських засобах Китаю, починаючи з 1 січня 2018 року.

Автор: Кевін Белламі, аналітик світових молочних ринків, Rabobank

 

Останні новини: