Через відключення світла ціни на молочну продукцію зростуть

Молочний бізнес зіткнувся з величезними втратами внаслідок відключень електроенергії. Цифра може сягати навіть мільярдів гривень. Враховуючи зростання курсу долара та підвищення тарифів на світло, все це призведе до подорожчання продукції. 

Про це пише БізнесЦензор.

Тривалі відключення вкрай негативно вплинули на харчовий бізнес, під удар здебільшого потрапили підприємства, які випускають швидкопсувну продукцію. Так, наприклад, молочний бізнес зіткнувся зі збільшенням затрат на генератори та скороченням реалізації продукції у мережах. А враховуючи стрибок долара та підвищення тарифів на світло – усе це неодмінно призведе до зростання цін на товари.

Якщо ще минулорічні відключення електроенергії змусили молочні підприємства бути готовими до подібних викликів, то аномальна спека влітку завдала нового удару для бізнесу. Особливо для невеликих компаній.

Так, голова наглядової ради ПрАТ “Куликівське молоко” Анатолій Дідур зазначає, що збіг відключень та спеки створюють максимальний дискомфорт в роботі.

За його словами, планувати виробництво цілком можливо, адже наявність генераторів та підлаштовування під графіки, які анонсуються заздалегідь, це дозволяє.

Водночас сильно впала реалізація продукції, адже покупці не ризикують купляти велику кількість продукції, тому що самі стикаються з регулярними відключеннями. До того ж самі мережі магазинів мають не достатньо потужностей, щоб забезпечувати охолодження полиць.

Олександр Самохвалов, генеральний директор ТОВ “Люстдорф”(“Селянське”, “На здоров’я”, “Бурьонка”, Green Smile) також прогнозує, що відключення негативно вплинуть на кількість повернень мережами зіпсованої продукції.

Водночас він зазначає, що продажі падають, але не критично, порівнюючи зі скороченням попиту з початком повномасштабної війни, коли були окуповані нові території та за кордон виїхало багато основних споживачів молочної продукції – мами та діти.

Песимістичніше дивиться на ситуацію Валентин Запорощук, голова наглядової ради Ічнянського молочно-консервного комбінату (“Ічня”, MamaMilla). За його словами, на кожному етапі, починаючи з виробництва молока на фермах та закінчуючи продажем у магазинах, відключення електроенергії завдали галузі величезних втрат.

Усі учасники молочного бізнесу очікують на подорожчання своєї продукції в умовах сьогоднішнього дня. При цьому, прогнозується здорожчення товарів та послуг і в інших галузях. Адже з відключеннями зіткнувся майже всі підприємства. Водночас відсутність достатньої кількості електроенергії є не єдиною причиною майбутніх подорожчань.

Зокрема, у Люстдорфі, який внаслідок вдалого розташування зміг підключитися до високовольтної лінії та здебільшого уникнути основних вимкнень, додають ще зростання курсу долара та ціни на пальне.

“Зараз все зросло в ціні. Валюта подорожчала, дуже дорогі запчастини, комплектуючі, імпортне обладнання, обслуговування, пакувальний матеріал. Це все прив’язано до валюти. Бензин не дешевий, з електроенергією проблеми. Плюс, колгоспники-постачальники молока також піднімають ціни на сировину”, – зазначає гендиректор компанії Олександр Самохвалов.

На його думку, питання підвищення цін на молочну продукцію є актуальним давно, і з огляду на фінансові результати, підприємства з цим вже навіть запізнюються.

“Це питання дуже назріло. Інакше, ми будемо змушені зупинитися – довго в мінус не пропрацюєш. Не скажу, на скільки конкретно може зрости ціна, але на 4-5-7% в залежності від продукції для початку чекати можна”, – додав він.

За словами голови наглядової ради ІМКК Валентина Запорощука, ціна на сировину вже почала підніматися. “Як швидко зростатимуть ціни, спрогнозувати важко. Але думаю, що прогноз до кінця року – до 15-20%”, – зазначає він.

Бізнес воліє в критичних ситуаціях розраховувати на себе. Тож, особливо на підтримку уряду в сьогоднішніх умовах не розраховує, хоча в разі прийнятних програм не відмовиться від участі.

“Ми розраховуємо виключно на власні сили, адже це єдине на що ми безпосередньо можемо впливати. Проте, ми вітаємо будь-які програми як з боку держави, так і з боку міжнародних організацій і установ в даному напрямку і не будемо стояти осторонь, якщо розумітимемо, що підпадаємо під встановлені критерії для отримання підтримки в заходах, пов’язаних з енергонезалежністю і енергоефективністю”, – наголосив голова наглядової ради ПрАТ “Куликівське молоко” Анатолій Дідур.

Із ним погоджується й гендиректор Люстдорфа Олександр Самохвалов.

“Якщо чесно, не звикли ми, щоб нам уряд допомагав. Більше розраховуємо на себе, наприклад, купуємо генератори, будуємо підстанції. Хоча повністю працювати на генераторах ми не можемо. Ми щодня перероблюємо 400-450 тонн молока, для цього необхідно величезна кількість електроенергії. Навіть із подорожчанням тарифу, електроенергія від генераторів дорожча у 2,5-3,5 рази. Тож, звичайно, це вплине на собівартість товару”, – зазначив він.

Водночас голова наглядової ради ІМКК Валентин Запорощук зазначає, що компанії продовжують здійснювати заходи для власної енергонезалежності. І якщо зменшаться бюрократичні перепони, то до зимових періодів молочна галузь зможе суттєво наростити власну енергетику.

“І в разі відсутності нових масштабних обстрілів, взимку можна буде обійтися без відключень взагалі. Але, якщо обстрілюватимуть інфраструктуру, то будь-які прогнози робити важко”, – підсумував він.

biz.censor.net

Останні новини: