Згідно з даними нового дослідження, компанії, що займаються виробництвом продуктів харчування та напоїв, Nestlé, PepsiCo, Danone і The Coca-Cola Co., є найбільшими забруднювачами навколишнього середовища пластиком.
Дослідження вкючало 28 570 зразків пластикових відходів різних торгових марок, знайдених на пляжах, річках і парках у 84 країнах.
У звіті стверджується, що існує сильна кореляція між компаніями з високим рівнем виробництва та забрудненням, причому групи компаній з виробництва продуктів харчування та напоїв «є непропорційно великими забруднювачами».
Упаковка продукції Coca-Cola становила найбільший відсоток фірмових пластикових відходів, про що заявлено у звіті про 1576 перевірок різних середовищ – 11%.
Товари PepsiCo наслідували цей приклад, склавши 5% виявлених пластикових виробів, тоді як упаковка продукції Nestlé і Danone становила по 3%.
Раніше цього місяця поліцейські інспектори обшукали завод з виробництва води Nestlé у Франції через звинувачення у незаконному звалищі залишків пластикових пляшок. У листопаді минулого року генеральний прокурор штату Нью-Йорк Летиція Джеймс подала до суду на PepsiCo через вплив її пластикової упаковки на навколишнє середовище в місцевому регіоні Баффало.
Згідно з дослідженням, менше ніж 60 транснаціональних компаній відповідальні за понад 50% забруднення навколишнього середовища фірмовим пластиком.
Інші перелічені групи продуктів харчування та напоїв включають виробників Bakhresa Group, Unilever, Wings, Mayora Indah, Mondelez International, Mars і власника Indofood Salim Group.
Обґрунтовуючи результати, дослідники говорять, що «харчові продукти та напої, як правило, мають коротші періоди використання перед утилізацією, включаючи вищий відсоток одноразових (включно з короткочасними) товарів» порівняно з іншими компаніями FMCG, такими, наприклад, як побутові.«Продукти харчування та напої також мають більшу ймовірність споживання на ходу», — додається у звіті.
Більше половини пластикових виробів, виявлених у ході розслідування, були без означення марок, що робить ймовірним те, що «внесок провідних компаній може бути недооцінений», оскільки виробника цих пластикових виробів важче відстежити.
Дослідники підкреслили, що такі результати свідчать про необхідність звітності компаній про виробництво пластику, «незалежно від того, добровільно чи за дорученням уряду чи міжнародного юридично обов’язкового документа».
Дослідники закликали розробити «міжнародну базу даних із відкритим доступом, у якій компанії зобов’язані кількісно відстежувати та звітувати про свою продукцію, упаковку, бренди та викиди в навколишнє середовище».
ІНФАГРО за матеріалом globaldata.com