АГНЕШКА МАЛІШЕВСЬКА, директор Polska Izba Mleka, перший віце-президент COGECA: Втрата українського ринку означала б серйозні проблеми для польської молочної галузі

Агнешка Малішевська, директор Польської молочної палати (PIM) перший віце-президент COGECA, запевняє, що польський молочний сектор сьогодні є бенефіціаром торгівлі між Україною та Польщею.

Втрата українського ринку означала б серйозні проблеми для молочної галузі, – каже Агнешка Малішевська, директор Польської молочної палати та перший віце-президент COGECA.

“Не змішуйте молоко з зерном”

  • За даними PIM, експорт польської молочної продукції в Україну становить 3%. Польща експортує найбільше зрілих сирів (8% від загального експорту), кисломолочногосиру (3%) та йогуртів (16%). З 2020 року експорт стабільний, а імпорт зріс. В основному імпортується сухе молоко та масло, але сальдо для Польщі є позитивним і становить 96,7 млн ​​євро на рік.
  • Конфлікт навколо імпорту українського зерна зачіпає і польську молочну галузь. Тому наприкінці лютого 2024 року Спілка молочних підприємств України та Польська молочна палата звернулися до урядів Польщі та України з проханням розпочати конструктивний діалог для припинення прикордонної суперечки.
  • Можна точно сказати, що молоко незабаром може стати жертвою конфлікту між Польщею та Україною щодо імпорту зерна, – каже Агнешка Малішевська, директор Польської молочної палати, перший віце-президент COGECA.Ми як молочна галузь кілька місяців тому зверталися з проханням не змішувати молоко з зерном. Сьогодні польський молочний сектор є бенефіціаром торгівлі між Україною та Польщею, наші продукти дуже популярні в Україні. Наші продукти дуже подобаються українським споживачам через їхні смакові якості, але ми там все одно конкурентоспроможні, – розповідає Агнешка Малішевська.

На її думку, сьогодні, дивлячись на геополітичну ситуацію в світі і на те, як легко втратити ринки збуту, будь-яка втрата будь-якого ринку збуту в світі означатиме, що польська молочна галузь не зможе генерувати надлишки.

– А наразі Польща має надлишок понад 30 відсотків. Будь-який надлишок експорту – це гроші, які мають повернутися до фермерів. Чим менше продукції ми продамо та виведемо за межі ринку нашої країни, тим менше ми зможемо заплатити фермерам, тож у підсумку фермери від усього цього програють, – додає Агнешка Мілішевська.

Експорт молочної продукції: якщо не Україна, то…?

– Якби не Україна, нам довелося б освоювати нові ринки, а це не так просто. Світ зменшився, глобальні виклики реально впливають на наш бізнес. Тож або ми посилюємо внутрішнє споживання, що, швидше за все, не вийде, або те, що ми можемо зробити сьогодні, і з чим я можу звернутися до уряду, це – давайте спробуємо поговорити про те, що для нас важливо: хто може програти, хто може виграти, надзвичайно важливою в даний момент є торговельна дипломатія, тобто підтримка уряду у відкритті нових ринків, – зазначає Агнешка Малішевська. Втрата українського ринку призведе до серйозних проблем у молочному секторі.

– Велике питання – це питання упаковки, ЄС хоче відійти від пластику. Питання, пов’язані із Зеленою угодою, також нас стосуються. Крім того, дивлячись на польський ринок, бачимо, що ми стикаємося з проблемою створення стратегії для польського молочного сектору, ми повинні знайти своє місце і вирішити, чи ми йдемо до консолідації, чи підходимо до теми інакше. Ми стоїмо перед зеленою трансформацією, але в голові ми все ще маємо високі витрати на виробництво, а сировина все ще має високу собівартість виробництва, – каже Агнешка Малішевська.

ІНФАГРО за матеріалом portalspozywczy.pl

Останні новини: