Мері Ледман, глобальний стратег молочних ринків Rabobank, стверджує, що американські тарифи суттєво вплинуть на ринок молочних продуктів в ЄС.
В цілому близько 107 тисяч метричних тонн молочних продуктів ЄС потрапляють у 65 кодів HTS, для яких з 18 жовтня буде діяти додатковий адвалорний тариф 25%.
За словами Ледман, загальний обсяг імпорту сиру в США в 2018 році склав майже 176 тисяч метричних тонн, з них сирів з ЄС 134 тисячі метричних тонн.
58 кодів HTS для сиру, на які поширюється додатковий тариф, представляють близько 55% (73 тисячі метричних тонн) імпорту європейських сирів в США в 2018 році. Ледман каже, що італійські сири найбільш вразливі, оскільки майже 20 тисяч метричних тонн (близько 60%) від їх експорту в США в 2018 році належать до кодів HTS, для яких буде діяти додатковий тариф.
За словами Ледман, Ірландія відчує тягар додаткових тарифів на експорт масла та сиру в США. Сукупний експорт ірландського сиру (20%) і вершкового масла (80%) в США в 2018 році склав більше 35 тисяч метричних тонн, і вони будуть обкладатися додатковим тарифом. До липня 2019 року експорт ірландського масла і сиру перевищував торішній більш ніж на 30%, ймовірно, в очікуванні потенційного підвищення тарифів.
Вплив на ринок
«Чим довше застосовуються більш високі тарифи, тим більше ерозія ринку», – сказала Ледман.
«У короткостроковій перспективі, в період менш ніж три місяці, очікується обмежений вплив на ринок. У довгостроковій перспективі більш дорогий імпорт зіткнеться з більшою конкуренцією з боку як вітчизняних, так і світових виробників особливого масла і сиру.
Ледман додала, що 25% надбавка на продукти, які і так були досить дорогими, може призвести до того, що покупці будуть вибирати менш дорогий вітчизняний сир або імпортний з країн, що не входять в ЄС. Багато імпортних європейських сирів продаються компаніями, що спеціалізуються на продуктах харчування, і які також випускають домашні сири спеціального призначення на своїх виробничих потужностях.
В результаті, додатковий 25% тариф на європейські сири, ймовірно, знизить конкурентоспроможність європейських сирів на ринку США, послабить їх рекламну активність, спонукає споживачів США цікавитися менш дорогими вітчизняними фірмовими сирами і забезпечить конкурентну перевагу сирів, імпортованих не з ЄС.
«У сукупності країни ЄС-28 не можуть дозволити собі втратити США як ринок для більш 73 тисяч метричних тонн сиру, особливо через невизначеність у зв’язку із загрозою жорсткого Brexit, що може привести до того, що ринок сиру Великобританії в 400 тисяч тонн виявиться відкритим для захоплення».
ІНФАГРО за матеріалом dairyreporter.com