Вальдемар Брос, президент Національної асоціації молочних кооперативів Польщі, прокоментував порталу forummleczarskie.pl підсумки та ключові цифри, що характеризують польську молочну галузь у 2022 році та висловив свої думки щодо поточної ситуації:
“2022 рік був найкращим для польської молочної галузі. Ми досягли найвищого обсягу закупівель: 12,453 млрд літрів молока проти 12,166 млрд літрів у 2021 році, тобто зростання на 2,4%. Ми також закуповували у фермерів молоко за найвищою ціною: 2,30 злотих проти 1,57 злотих за літр у 2021 році. Однак цього року буде важко отримати таку ж ціну, як у 2022 році.
Ціна зростала з січня по грудень. Доходи фермерів внаслідок зростання ціни, а також завдяки збільшенню продажу молока склали близько 29 мільярдів злотих. Вони були приблизно на 49% вищими, ніж у попередньому році. За нашими оцінками, доходи у всьому переробному секторі зросли приблизно на 32-35%, тому можна було заплатити високу ціну постачальникам молока.
Слід пам’ятати, що паралельно з високими доходами зростали витрати, в основному пов’язані з вартістю електроенергії та газу, а також з цінами на упаковку та транспорт. На жаль, особливо у другій половині року, почали розмножуватися дрібні закупівельні організації, які давали ціну більшу за ту, що сплачували фермерам кооперативи. Але закон дозволяє такий вільний ринок…
Торік у нас був найвищий експорт в історії, і я думаю, що повторити цей результат буде важко. Остаточних даних немає, але ми оцінюємо вартість польського молочного експорту в 3,3-3,5 млрд євро. Це приблизно на 40% більше, ніж у попередньому році. Найбільшу динаміку зафіксувано по маслу, сухому молоку та сирах.
Сьогодні сигнали як з внутрішнього, так і зі світового ринку теж, на жаль, не найкращі. Дехто вважає, що є певна стабілізація. Так, але це стабілізація на дуже низькому рівні. Чи ми перебуваємо в розпалі цього краху, чи відбудеться подальше падіння цін? Важко передбачити, але, ймовірно, так і буде, тому що закупівля цього року на 0,9% більше. Проте інтересу і замовлень як з внутрішнього, так і з зовнішнього ринку немає. Безумовно, зростають наші поставки сухого молока, масла, а також сиру. Найгірше те, що в порівнянні з минулим роком ціни збуту впали на 35% на зрілий сир, на 42% на сухе молоко, на 48% на масло і на 50% на сироватку. Це, безумовно, викликає розчарування та незадоволення”.
ІНФАГРО за матеріалами forummleczarskie.pl