КИРИЛО ЄЖОВ, директор з розвитку бізнесу KANTAR UKRAINE: Покупці молочної продукції вважають українські марки дуже якісними

Кирило Єжов, директор із розвитку бізнесу Kantar Ukraine, виступаючи 28 листопада на щорічній конференції МОЛОЧНИЙ БІЗНЕС 2024 у Києві, розповів про уподобання українських споживачів щодо молочної продукції:

“У травні цього року ми проводили дослідження споживача молочної продукції: чим він живе, що обирає. У фокусі було міське населення віком 18-55 років.

Результати дослідєення свідчать, що 91% опитаних купують молочну продукцію, із них 42% вважають, що українські бренди – високої і надзвичайно високої якості. Тобто переважна більшість українців прихильна до якості вітчизняної молочної продукції.

37% купують молочну продукцію, спеціалізовані продукти для дітей. Рослинне молоко 16% респондентів купують протягом місяця, 5% регулярно. А 11% думали про купівлю такої продукції. Це свідчить про те, що ця категорія зростає. Так, із 2021 року вона зросла вдвічі: з 8% до 16%.

Для чого українці купують молочну продукцію? Ми виділили два блоки потреб: раціональні й емоційні. 97% опитаних українців послуговуються раціональними потребами. Відгукуються на емоційні потреби 78% наших співвітчизників.

У топі раціональних потреб покупців молочної продукції:

  • отримання оптимального співвідношення ціни та якості ‒ 36%
  • швидке приготування страв ‒ 35%
  • доступний за ціною продукт ‒ 32%
  • добре підходить для приготування страв ‒ 30%
  • продукт із фермерського молока – 28%
  • доступна ціна ‒ 27%
  • різноманітність смаків і видів ‒ 24%
  • корисний продукт ‒ 24%.

Нижче  в переліку згадуються найраціональніші потреби, які зосереджені на елементах здорового харчування в молочних продуктах. На ці атрибути деякий час тому робили ставку як на рушіїв брендів, категорії. Але вони не стали такими:

  • протеїновий продукт ‒ 19%
  • сприяє травленню ‒ 18%
  • містить пробіотики ‒ 16%
  • продукт для зміцнення імунітету ‒ 15%
  • безлактозний продукт ‒ 14%
  • продукт розроблений для дітей ‒ 13%.

Деталізація емоційних потреб споживачів має такий вигляд:

  • звичний і зрозумілий продукт ‒ 43%
  • довіра до марки/виробника ‒ 36%
  • підходить усій родині ‒ 33%
  • продукт на щодень ‒ 33%
  • смачний продукт ‒ 32%
  • сприяє здоровому харчуванню/способу життя ‒ 28%
  • подібність до домашніх молочних продуктів ‒ 27%
  • натуральний продукт ‒ 27%
  • улюблений продукт ‒ 26%.

Найбільших змін, якщо порівнювати з 2021 роком, зазнали категорії молочних продуктів, що якраз не в топі продажів у вітчизняних споживачів. Так, крем-сир за цей період українці стали купувати на 48% більше, глазуровані сирки на 42%, вершки на 32%, молочні коктейлі (молоко з добавками) 27%. Тоді як закваски у 2024 році купували на 10% менше, ніж у 2021, а кисломолочні продукти (крім кефіру) на 5% менше.

Хоча ці категорії, де переважно знаходяться не базові продукти на кшталт сметани, свідчать про те, що споживачі хоч і декларують насамперед раціональні потреби у придбанні молочних продуктів, насправді демонструють швидше емоційні пріоритети, обираючи ті ж глазуровані сирки чи вершки.

37% опитаних заздалегідь ухвалюють рішення про купівлю й обирають марку молочних продуктів. 35% ухвалюють рішення про купівлю завчасно, але бренд обирають уже біля полиці. Тому можна говорити про певний тренд у плануванні покупок молочних продуктів. Насправді це наслідок досить високої лояльності до марок, про що вже згадувалося.

При купівлі молочних продуктів для українців найважливішим чинником вибору є ціна – про що зазначили 46% респондентів. На жаль, цей тренд наздоганяє нас майже по всіх категоріях товарів,  і не лише продуктових… І немає передумов і очікувань, що найближчим часом це зміниться.

На другому місці якість (42%). Це – непохитна особливість українців: обирати якісні товари в цілому, і молочна продукція не виняток. Ба більше: вони хочуть продукт подешевше, але без втрати якості.

На марку/виробника звертають увагу 32% покупців. На натуральність продукту зважають 30%. Для 26% українців важливо, щоб це був продукт українського виробника. Чинник акцій/знижок при виборі враховують 20% опитаних.

Про сприйняття брендів споживачами за рівнем якості згадаю без абсолютних цифр, проранжую їх за відсотками:

  • «Яготинське» лідирує: > 41%
  • «Галичина», «Молокія», President, «Ферма» мають приблизно однакові показники: 35-40%
  • «Просто наше», «Селянське», «Волошкове поле» ‒ 20-30
  • «Слов’яночка» <20%”

agrorimes.ua

Останні новини: