ВІКТОР СОЛТИС, заступник голови правління, директор Тернопільського молокозаводу, ТМ «Молокія»: Переробникам і виробникам молока потрібно збалансувати відносини

Продукція з незбираного молока – це не мерседес, вона належить до товарів першої необхідності, і споживач завжди шукатиме нижчу ціну. Тому ми маємо збалансувати наші відносини з виробниками молока.

Треба розуміти: ми можемо мати високу ціну на молоко-сировину, але при цьому втрачати переробні підприємства. Якщо така ситуація збережеться і в 2020 році, то навесні 2021 році я не виключаю перепродажу бізнесів.

Підписанням Угоди про асоціацію з ЄС нам виставили квоти на експорт молочної продукції, а Україна свій ринок ніяк не захистила – лише антидемпінговими розслідуваннями, які можуть тривати кілька років. Але хто з українських виробників витримає ці кілька років, щоб за результатами розслідування ввести загороджувальні мита, квоти на імпортну продукцію?

У Тернопільського молокозаводу досить довге плече доставки, що теж погіршує конкурентоспроможність із імпортною продукцією. Так, у Польщі плече доставки 50-60-100 км, у нас – 450 км.

Перед нами стоїть завдання оптимізації зони заготівлі сировини і підвищення якості молока з боку виробників. Нам треба рухатися до європейських стандартів, де базовими є показники жиру на рівні 4%, білку 3,4%. Зараз у нас жир 3,4%, білок 3%. Як порівняти з європейським виробником, ми веземо більше води. А він везе за меншої відстані більше жиру, більше білка, тобто більше сухих речовин. І в цьому ми також програємо конкурентам.

agrotimes.ua

 

Останні новини: