Польське Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів здійснює перевірку мереж Carrefour та Auchan Polska

Томаш Хросни, голова Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів (UOKiK) порушив два роз’яснювальні провадження стосовно дій мереж Carrefour і Auchan Polska. 

Певні збори, які стягуються торговими мережами зі своїх постачальників, викликають сумніви.  Президент UOКіК перевіряє правомірність зборів за послуги, пов’язані з процесом продажу товарів, які надаються торговельними мережами постачальникам агропродовольчої продукції.  Вони можуть стосуватися, зокрема, питання маркетингу і логістики, і мережа стягує за них різні види зборів, пов’язаних з продажами.

Практика Carrefour та Auchan Polska викликала занепокоєння.  Торговельні мережі вимагають від постачальників агропродовольчої продукції оплати послуг по доставці продукції з центральних складів мережі в окремі магазини.  Проте централізована система розподілу товарів є невід’ємною частиною бізнес-моделі роздрібних мереж, і витрати на її організацію мають нести вони самі. З цієї причини вимога спеціальних логістичних зборів може стати невиправданим тягарем для постачальників.  Більше того, обсяг маркетингових послуг, що надаються обома торговельними компаніями постачальникам, залишається неясним.

– Я ініціював розслідування, щоб ретельно перевірити, чи не призначена частина зборів, які стягуються з постачальників, у тому числі з фермерів, для того, щоб несправедливо перекласти на них витрати, пов’язані з роботою роздрібних мереж.  Крім того, є неточне визначення послуг, які мають надаватися мережами. Постачальники на етапі укладання договору мають знати, які конкретні дії при виконанні послуг мають виконуватися мережами.  Ми продовжуємо нашу діяльність щодо перевірки практик торгових мереж, пов’язаних зі збором комісійних з постачальників.  Ми також завершуємо дослідження ринку, за наслідками якого опублікуємо звіт. Не виключаємо нових розглядів щодо практик, які використовують інші торговельні мережі, – каже Томаш Хросни, голова Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів.

Роз’яснювальне провадження ведеться щодо використовуваних практик, а не щодо підприємців.  Якщо з’ясується, що ці практики можуть бути недобросовісним використанням конкурентної переваги, голова UOKiK може висунути звинувачення проти Carrefour та Auchan Polska.  Тоді власникам торгових мереж загрожує штраф до 3% річного обороту.  За подібні дії головою UOKiK у листопаді 2021 року було накладено на мережу Eurocash штраф у розмірі 76 млн. злотих.

ІНФАГРО за матеріалом forummleczarskie.pl

Останні новини: