
Попри це, як вважають експерти, американська лактоза може зберегти частину ринку, як це вже відбувалося минулими роками, навіть за аналогічних торговельних обмежень. Наприклад, 2019 року після введення 25% мита США втратили 55% експорту сироватки до Китаю, що сильно вдарило по маржі виробників.
За підсумками 2024 року Китай імпортував 152,2 тис. т лактози, що становило 43% світової торгівлі цим продуктом. Крім того, країна закуповує 65% всієї експортованої сироватки у світі, займаючи домінуючу позицію на глобальному ринку.
«Нове загострення торговельних відносин може призвести до падіння цін на американську сироватку, зниження доходів виробників і зростання витрат для китайських споживачів. У цих умовах ЄС та інші постачальники готові зайняти звільнені частки ринку, пропонуючи дорожчі, але якісніші альтернативи», — підсумували експерти.