В інтерв’ю ПРОДУКТ. BY Олексій Богданов, начальник Головного управління ЗЕД Мінсільгосппроду Республіки Білорусь, розповів про те, чи вдалося заробити на китайському ринку і який план подальшої диверсифікації експорту.
– Олексію Ігоровичу, як ви оцінюєте успіхи білоруської продукції на китайському ринку?
– Ринок там активно розвивається і минулий рік показав дуже хорошу динаміку. За 2018 рік експорт білоруської сільгосппродукції і продуктів харчування в Піднебесну склав 82,4 мільйона доларів США, що в 4,4 рази більше, ніж на аналогічний період 2017 го. При цьому експорт молока та молокопродукції виріс в 9,2 рази і досяг 60,5 мільйона доларів. Виручка від реалізації м’ясної продукції склала 4,7 мільйона доларів.
Варто відзначити, що для поставок м’яса в Китай відкритий шлях двом нашим м’ясокомбінатам і п’яти птахофабрикам. М’ясо птиці стало користуватися великим попитом. У грошовому еквіваленті за минулий рік поставки м’яса птиці склали 3,4 мільйона доларів, яловичини – 1,3 мільйона доларів. Обсяги ростуть. Наприклад, ВАТ «Агрокомбінат «Дзержинський» планує вийти на щоденне відвантаження одного контейнера курячого м’яса в Піднебесну.
У той же час кінець минулого року ознаменувався активними поставками з Білорусі сухих молочних продуктів в форматі повноконтейнерних поїздів в рамках ініціативи «Один пояс, один шлях». За 2018 й відправлено чотири таких поїзда на адресу спільного підприємства, яке створене за участю ЗАТ «М’ясо-молочна компанія». Продукція прибувала на склад в місто Чунцин, звідки вже поширювалася контрагентам. У 2019 продовжимо практику поставок сухого молока як морським, так і залізничним транспортом. В результаті плануємо вийти на результат 100 мільйонів доларів США в 2019.
Повністю матеріал можна прочитати в друкованій версії журналу «Продукт.BY» № 1 (192) січень-лютий 2019.