ВАСИЛЬ ВІНТОНЯК, директор Інфагро: виробництво і споживання згущеного молока в Україні скорочується

В Україні скорочується виробництво і споживання згущеного молока. Так, у 2012 році вітчизняними підприємствами було вироблено 105,1 тис.т згущеного молока, то в 2018 тільки 72 тис.т.

«Криза, і, відповідно, зменшення купівельної спроможності населення, тут ні при чому. Змінюються споживчі уподобання. Молодь взагалі не розуміє що це за продукт такий – згущене молоко. Знають «нутеллу» – її можна на хліб намазати і з’їсти як десерт до чаю. А згущене молоко все більше виступає як інгредієнт для випічки тортів, бісквітів та іншої кулінарної продукції, а не як самостійний продукт. З’явилося таке поняття, як “кондитерська згущене молоко”, до складу якого можуть входити молочна сироватка, знежирене молоко, рослинний жир (пальмова олія)”.

Зараз 85% виробництва вітчизняного згущеного молока припадає на п’ять компаній. Найбільшу ринкову частку займає підприємство з Чернігівської області – Ічнянський молочно-консервний комбінат (30%) з торговими марками «Iчня», Mama Milla і Milada. На другому місці Roshen (20%), який виробляє згущене молоко на новому заводі у Вінниці. Проте, на прилавках супермаркетів і магазинів її годі й шукати. Це як раз той самий випадок, коли вся продукція випускається для власного споживання кондитерськими підприємствами корпорації.

Первомайський МКК (Миколаївська область) займає 15% ринку. Як такої торгової марки у виробника немає – на етикетці тільки назва підприємства і зображення хлопчика з ложкою. Куп’янський МКК (Харківська область). Має ринкову частку 12% з торговими марками «Молочна слобода», «Заріччя» і «Насолода». І, нарешті, 8% – у підприємства «Імперіал плюс» з торговою маркою «Сладосвіт» (Черкаська обл.).

Залишок ринку (15%) припадає на два десятки підприємств, найпродуктивніші з яких – група компаній «Альміра» (включає Овруцький МКК, «Техмолпром» і Білицький МКК), а також Кременчуцький і Лубенський молокозаводи.

lenta.ua

Останні новини: