“8% фальсифікату” викликають сумніви у спеціалістів галузі

Після оголошення результатів березневої перевірки якості молочних продуктів на російському ринку трьома відповідними державними відомствами, фахівці молочної справи висловлюють сумніви у відповідності заявленої частки фальсифікату у 8%. 

Новинний портал The DairyNews наводить реакцію спеціалістів, які вважають, що цифра явно занижена. Наприклад, на думку Олексія Маняхіна, менеджера з продажів ТОВ “Суворове”, частка неякісних продуктів на ринку на порядок вище, ніж було заявлено за результатами перевірки, організованої в березні Росякістю, Россільгоспнаглядом та Росспоживнаглядом. Він вважає цифру 8% спірною, і говорить, що, зважаючи на ринкові реалії, говорити про об’єктивність перевірок якості важко. Олексій Маняхін вважає, що
для того, “щоб перемогти фальсифікат, потрібно почати з правильної інформаційної політики. Крім того, якість життя населення повинна підвищуватися, щоб люди могли дозволити собі купити натуральний якісний продукт”.

Сумніви у достовірності заявленого реультату перевірки (8%) висловила і Галина Моркова, гендиректор одного з торгових підприємств. Вона вважає, що фальсифікату на ринку більше, особливо в категорії сирів (Примітка: сир не входив у число досліджуваної продукції).

Деякі спеціалісти говорять про те, що узагальнена для всього молочного ринку цифра взагалі не показова, частка фальсифікату повинна визначатися окремо по кожній категорії продукції.

Поки що ніхто не дав оцінку самій методиці дослідження, яка у дуже загальних рисах описана на сайті Росякості, одного з відомств, що проводили дослідження. Оприлюднено кількість досліджених брендів по категоріях, але не згадується кількість досліджених зразків. Географічний розподіл вибірки продукції означено як “десятки міст по всій країні”.

Зважаючи на те, що тема фальсифікації харчових продуктів хвилює всіх, а журналістів, які акуратно поводяться з цифрами та визначенням термінів небагато, можна очікувати, що оголошення узагальненої цифри фальсифікації “8%” не стане початком “правильної інформаційної політики”, про яку говорить Олексій Манякін. Спеціалісти молочного ринку вже сумніваються у достовірності результату дослідження, покладаючися на свій практичний досвід роботи на ринку. А споживачі будуть керуватися тим, як буде піднесено цю тему у медіа. Ну і, звичайно, товщиною свого гаманця.

ІНФАГРО

Останні новини: