Частка молока екстра в Білорусі зросла до 44,2%

image

У Білорусі за 9 місяців 2016 року частка молока, реалізованого сортом екстра, збільшилася до 44,2%. За підсумками 9 місяців 2015 року цей показник становив 36,3%.

Про це повідомив заступник міністра сільського господарства і продовольства Білорусі Ігор Брило на III Всебілоруському форумі тваринників, що відбувся 21 жовтня в Мінську.

Частка молока сорту екстра постійно зростає, зазначив заступник міністра. Ще в 2009 році вона становила лише 2,2%. Разом з тим, в республіці ще є господарства, де є молоко з рівнем вмісту соматичних клітин понад 1 млн одиниць в 1 куб мл. Таке молоко не годиться для переробки, сільгоспорганізації втрачають кошти від такої неякісної продукції.

Ігор Брило нагадав, що стратегічною метою розвитку м’ясного і молочного комплексу Білорусі є поступове наближення якісних показників виробництва до рівня країн Євросоюзу.

В даний час в країні створена серйозна база врегулювання питань якості та безпечності сировини і готової продукції. Для підвищення конкурентоспроможності виробленого молока, в 2015 році за ініціативою Мінсільгосппроду в діючий стандарт СТБ 1598 2006 «Молоко коров’яче. Вимоги при закупівлі» були внесені зміни. Норми якості молока посилені і наближені до європейських. Завдяки модернізації галузі тваринництва на всіх етапах виробництва вдалося значно поліпшити якість реалізованого молока.

Переробні організації працюють над атестацією своїх виробництв і сировинних зон на право постачання продукції в далеке зарубіжжя. Право поставки в ЄС в Білорусі мають 5 переробних підприємств.

Для освоєння нових ринків збуту на Близькому Сході багато підприємств пройшли атестацію за сертифікатом Халяль. Важливо також, що 34 білоруських молокопереробних заводи атестовані на право поставок молочної продукції на азіатські ринки, зокрема, в Китай.

Хоча основним ринком збуту продовольства для Білорусі є Росія, йде пошук і нових ринків. Це основне завдання програми розвитку аграрного бізнесу на 2016-2020 роки. «Хочемо ми цього чи ні, але ринки збуту доведеться диверсифікувати. Білоруська м’ясо-молочна продукція зобов’язана активніше виходити на ринки країн далекого зарубіжжя», – переконаний Ігор Брило.

agriculture.by

 

Останні новини: