Міжнародні молочні компанії про результати британського референдуму

brexit-724Молочна галузь як Британії, так і країн Європейського Союзу, перебуває в очікуванні змін, які стануть наслідком виходу Великобританії з ЄС. Великі міжнародні молочні компанії та професійні галузеві організації висловлюються стосовно можливих сценаріїв розвитку як для свого бізнесу, так і світового молочного ринку в цілому.

Джудіт Брайанс, голова Dairy UK, оцінюючи перспективу, сказала, що молочна галузь Британії гнучка та здатна пристосовуватися до змін, а щодо позиції Dairy UK стосовно результатів референдуму, то вона нейтральна. Фермери будуть виробляти молоко, а заводи його переробляти за будь якого розвитку подій. Крім того, Dairy UK буде, як і раніше, співпрацювати з урядом країни, добиваючись підтримки у просуванні якісних молочних продуктів країни на міжнародні ринки та створенні сприятливих умов для розвитку молочної галузі в країні.

Данська компанія Arla Foods, для якої ринок Великобританії – найбільший, заявила, що вона поважає вибір британців і буде намагатися добиватися найкращих умов для торгівлі, співпрацюючи з урядами обох країн. В компанії вважають, що протягом пари років, поки йтимуть переговори, вони зможуть домовитися про умови торгівлі, які не передбачають квот по імпорту та експорту, а також ввізних мит.

Arla Foods – кооператив, власниками якого є 12700 фермерів ЄС, із них 2700 – це британські фермери. Хоча Arla у своїй діяльності в Британії й спирається на поставки сировини саме від місцевих постачальників, але для оптимізації переробки тих тринадцяти мільярдів кілограм молока, які вона має у розпорядженні, для неї особливо важливо, щоб їх продукція і надалі могла безперешкодно перевозитися через кордони. “Британія може вийти з ЄС, але вона залишиться нашим найбільшим ринком”, – коментує ситуацію директор по діяльності в Європі Arla Foods.

Для компанії Данон Великобританія теж є одним з 10 найважливіших ринків. Там компанія має переробне підприємство з 1200 працівниками. Представники Данон вважають, що поки зарано говорити про те, як зміниться політика компанії у торгівлі, цінах і т.п., але вони відслідковують ситуацію і будуть вживати необхідних дій для збереження конкурентоспроможності.

Компанія Müller Group має ринки як у Великобританії, так і в ЄС, і, так само як і Nestlé, заявляє, що результати британського референдуму – це не те, стосовно чого вони повинні оприлюднювати свою позицію: “Наша справа – робити хороші, якісні молочні продукти для своїх споживачів”. Обидві компанії заявляють, що вони, безумовно, відслідковуватимуть розвиток ситуації, яка на даний момент є невизначеною.

Так само невизначеною вважають ситуацію і аналітики Євромонітору. Сара Боумфрі, аналітик з глобальної економіки, говорить, що більшість її колег вважають наслідки виходу з ЄС негативними для економіки Великобританії. За їх макромоделлю, зростання ВВП протягом 5 років зменшиться на 2%, і найгіршим у цьому плані буде 2017 рік. Ключове слово для того, щоб охарактеризувати поточний стан економіки Британії – невизначеність”.

Але тінь цієї невизначеності нависає і над ЄС: Британія – найбільший споживчий ринок для виробників ЄС, і в останні п’ять років внесок країни в економіку ЄС був суттєвим: 35% економічного зростання.

Прогнозуючи наслідки “розлучення” Британії з ЄС для різних галузей Британії, аналітики Євромонітору вважають, що найбільше постраждає кондитерська галузь, виробництво напівфабрикатів та снеків, а молочні продукти це зачепить значно меншою мірою.

Аналітики також вважають, що найгіршим для бізнесу фактором є саме невизначеність ситуації, яка утруднює прийняття стратегічних та операційних рішень. Послаблення фунта відіграє свою роль, але британським експортерам це навіть полегшить торгівлю.
Навряд чи бізнес зразу ж почне активні зміни та перенос потужностей в інші географічні точки, але деякі перестановки, безумовно, будуть відбуватися.

ІНФАГРО за матеріалами agranet і dairyreporter

Останні новини: