Франція запустить 12 пілотних проєктів для вивчення зазначення частки доходу виробника сировини в ціні продукту

Франція оголосила про старт 12 пілотних проєктів, у межах яких на упаковці продуктів харчування буде вказуватися, яку частину кінцевої ціни отримує безпосередньо фермер або виробник сировини.

Мета ініціативи — визначити, який спосіб інформування є найефективнішим, і дослідити вплив цієї прозорості на споживачів.

У Міністерстві сільського господарства Франції зазначають, що краще розуміння того, яка частка кінцевої ціни повертається виробнику, може стимулювати більш свідоме споживання та стати інструментом забезпечення справедливої винагороди фермерам, одночасно підвищуючи привабливість аграрної професії.

Реакція на фермерські протести

Питання справедливої оплати праці фермерів у Франції стоїть на порядку денному вже кілька років, особливо після численних протестів аграріїв. Як зазначає міністр сільського господарства Анні Женевар, попри різні ініціативи з підвищення прозорості у харчовому секторі, суспільству досі бракує чіткого розуміння, яка саме частка споживчої ціни дістається фермеру. До того ж існуючі методи звітування дуже відрізняються між собою, а їх ефективність ще ніколи не оцінювалася.

Мета — подолати інформаційний розрив

Новий пілотний проєкт має на меті заповнити цю прогалину. Його завдання — розробити методи визначення «фермерської частки» у ціні продукту, оцінити способи комунікації зі споживачем та надати уряду дані для можливого створення правової бази.

Програма охопить 12 продуктів або груп продуктів, з яких 11 належать до тваринництва, що, за словами міністра, демонструє високу активність цього сектору.

Гармонізація з чинними ініціативами

Багато пілотних проєктів базуються на вже існуючих ініціативах, зокрема:

  • Pour de Bon — онлайн-платформа, що продає продукти напряму від фермерів до споживачів
  • C’est qui le Patron?! — бренд, де на упаковці молока розміщено фото фермера чи його родини
  • Marque Juste — організація, яка прагне забезпечити справедливий баланс у харчовому ланцюзі постачання

Участь кооперативів

У пілотних проектах бере участь і Федерація органічного сільського господарства Франції (FNAB), а також Sodiaal Union— найбільший у країні молочний кооператив із 15 тисячами членів. Кооператив планує розробити регіональні методики підрахунку та відображення оплати праці фермерів.

«Ми повинні підтримати французьке молоко та забезпечити справедливу винагороду виробникам. Усі прибутки наших брендів повертаються членам кооперативу», — наголошують у Sodiaal.

Нові етикетки можуть з’явитися на полицях французьких магазинів уже наступного року, після аналізу перших результатів експерименту.

ІНФАГРО за  матеріалами агропорталів ЄС

Останні новини: