Вплив китайських експортних обмежень на торгівлю європейськими молочними продуктами

За даними європейських джерел, китайське антисубсидійне розслідування щодо європейської молочної продукції матиме відносно помірний вплив на молочну промисловість ЄС, особливо у Східній Європі.

Влада Китаю розпочала антисубсидійне розслідування імпорту європейських молочних продуктів незабаром після того, як Брюссель оголосив про плани обкласти китайські електромобілі додатковими імпортними митами. Хоча розслідування виключає основні категорії імпорту, воно впливає на експорт ЄС, який у 2023 році, за оцінками європейських чиновників, становив 572,5 мільйона доларів США.

Як повідомила Торгово-промислова палата Китаю, країна розгляне 20 програм субсидій, якими підтримується виробництво молока, вершків і сиру у 8 країнах ЄС, включаючи субсидії на зберігання молочної продукції, допомогу молодим фермерам і додаткові схеми доходів і субсидій у спільному сільськогосподарському виробництві.

В європейській молочній галузі не сумніваються, що китайське розслідування пов’язане з європейськими митами на електромобілі. «Якби ви запитали мого китайського колегу, він би вам сказав, що ці речі абсолютно не пов’язані між собою. Однак правда полягає в тому, що як тільки в ЄС почали обговорювати можливі мита на китайські електромобілі, відразу ж виникла загроза заходів у відповідь», – сказав Юрі Сейленталь, керівник департаменту зовнішньоторговельної політики МЗС Естонії.

Обґрунтування ще попереду

Згідно з правилами Світової організації торгівлі, щоб запровадити мита, Китай повинен довести, що ЄС надає своїй молочній промисловості субсидії, що протирічить правилам торгівлі. У Балтійському регіоні учасники ринку побоюються, що якщо Китай зможе довести правомірність введення мит, це може призвести до кризи, схожої на ту, з якою промисловість зіткнулася десять років тому, коли вона втратила російський ринок.

«Після цього молочний сектор перебував у явній кризі протягом 22 місяців. Ціни на молоко були непідйомними для галузі. Фермери банкрутували, що в довгостроковій перспективі призвело до економічного спаду в країні», — сказав Яанус Муракас, голова правління E-piim, місцевого виробника молочної продукції, місцевому виданню новин ERR.

Підготовка до удару

Очікується, що для деяких країн та компаній тягар ситуації буде більшим, ніж для інших. «Ціни в Європі будуть падати, і це також вплине на молочний ринок Естонії. Однак ефект, швидше за все, буде короткостроковим», – сказав Майдо Соловйов, генеральний директор Valio Eesti.

«Експорт молочної продукції з ЄС до Китаю нерівномірний; з Європи в Китай імпортується, можливо, 10% сухого молока, 10% вершкового масла і 20% сухої сироватки. Швидше за все, якщо обмеження і введуть, то локальні. Звичайно, є компанії, які побудували свій бізнес на китайському ринку. Ці обмеження можуть вплинути на них», — сказав Юло Ківін, голова правління Nordic Milk.

Проте балтійські молочні компанії загалом впевнені в адаптивності європейського молочного сектору. Вони вважають, що компанія може швидко адаптуватися до китайських обмежень і знайти нові ринки збуту протягом 1-1,5 років.

ІНФАГРО за матеріалом dairyglobal.net

Останні новини: