GfK: Обсяг купівлі козячого сиру в Польщі скорочується

Ринок сиру в Польщі (усіх видів сиру – свіжого сиру, твердого сиру, творожних сирів, сирних намазок, блакитного сиру та сиру, виробленого в господарствах населення для власних потреб) становив понад 8,1 мільярда злотих у  останні 12 місяців (червень 2021-травень 2022).

Про це розповів польському порталу forummleczarskie.pl Гжегож Мех, менеджер з розвитку бізнесу дослідницької панелі домогосподарств GfK Polonia.

– Сир купує практично кожне польське домогосподарство – понад 99,7% домогосподарств у Польщі купували цю категорію молочних продуктів майже 68 разів на рік і витратили на них майже 640 злотих за цей період.  Загальна вартість закупівель козячого сиру за останні 12 місяців (червень 2021-травень 2022) склала майже 76,5 млн злотих.

У досліджуваний період середнє господарство купувало ¾ кг козячих сирів, а частота покупок була раз на 3 місяці.  На купівлю цієї категорії сиру домогосподарство витрачало в середньому понад 33,7 злотих на рік. Вартість закупок козячого сиру польськими домогосподарствами за останній рік збільшилася приблизно на 2,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року.  У той же час ми бачимо досить значне падіння обсягів закупівель (-6%), – зазначив Гжегож Мех.

– Сегмент козячого сиру у всій категорії сирів поки що займає невелику частку ринку – за обсягом трохи більше 0,4%, за вартістю майже 1%.  За останні 12 місяців ми спостерігаємо незначне зниження частки ринку козячого сиру в загальних закупівлях сиру домогосподарствами.  Козячий сир є в меню майже 17% польських домогосподарств, що в порівнянні з 18% роком раніше означає, що понад 176 тис.  домогосподарства відмовилися (-1,3%) від покупок цієї категорії сиру (маються на увазі покупки, що зроблені для власних потреб і вживання вдома), – повідомив менеджер з розвитку бізнесу панелі домогосподарств GfK Polonia.

– Порівнюючи результати дослідження по сегменту козячого сиру з усією категорією сирів, варто відзначити зниження обсягів закупівель на понад 3,5% при одночасному збільшенні вартості закупівель майже на 6%.  Це однозначно свідчить про значне зростання цін.  Козині сири присутні практично у всіх сегментах продукції в категорії сирів.  Аналізуючи козячі сири як категорію, видно, що найбільшу частку займають свіжі сири та тверді сири – як за вартістю, так і за обсягом.  Далі йдуть сирна паста і блакитний сир.  Структура категорії козячого сиру в розрізі продуктових сегментів стабільна, кардинальних змін за останній період в цьому контексті ми не спостерігаємо.

– Покупцями козячого сиру є в основному домогосподарства людей похилого віку від 50 років – на цю групу припадає майже 63% обсягу закупівлі цього сегменту.  З точки зору життєвого циклу домогосподарства, основними покупцями є так звані “порожні гнізда” та пенсіонери, на які припадає 36% обсягу та понад 55% покупок відповідно.  Про споживання козячого/овечого сиру заявляють 37% респондентів.  Цікаво, що 14% респондентів кажуть, що цей вид сиру їдять діти, – додав Гжегож Мех.

– Продукція приватних торгових марок роздрібної торгівлі має велике значення в категорії козячого сиру, хоча варто відзначити значні зміни в цьому відношенні, які ми спостерігаємо за останні 12 місяців.  Суттєво зросла значимість брендової продукції, яка за обсягом займає майже половину ринку (зростання частки майже на 8% порівняно з аналогічним періодом минулого року).  Видається цікавим і досить дивним те, що в категорії козячого сиру лише менше 21% продуктів (за обсягом) мають позначку «без ГМО», менше 8% «без лактози», а інформацію про біо/еко/веганську сертифікацію можна знайти лише в 5% продуктів.  Здається, що виробники повинні приділяти більше уваги інформуванню покупців про користь їхньої продукції для здоров’я, – вважає менеджер GfK Polonia.

– Загалом для козячих сирів останні 12 місяців були невдалими: сегмент втрачає значення з точки зору купівлі відеосно всієї категорії сирів, а крім того, ми спостерігаємо відтік покупців.  Позитивною новиною для виробників є те, що фірмові продукти набувають все більшого значення, що дозволяє дивитися в майбутнє з помірним оптимізмом, незважаючи на тимчасову рецесію.

ІНФАГРО за матеріалами forummleczarskie.pl

Останні новини: