РОЛАНД СОССНА, редактор International Dairy Magazine: Global Dairy Trade буде і далі визначати лише еталонні ціни

Roland-Sossna_180_newПротягом майже десяти років Global Dairy Trade не встановлює світові ціни на молочні товари, але, можна сказати, дає деякий ціновий бенчмаркінг. З відносно скромних початкових продажів, коли тільки Fonterra продавала сухе незбиране молоко, аукціон Global Dairy Trade перетворився у платформу, де торгують вісьмома товарними позиціями кількох виробників, які, цілком природно, є найбільшими експортерами молочної продукції в світі.

У 2016 році через Global Dairy Trade було продано приголомшливий обсяг продукції – 636,000 тонн на суму більш ніж 1,7 млрд. доларів США. На останніх кількох аукціонах обсяг товару, пропонованого продавцем, завжди перевищував 20000 тонн. Але хоча в портфелі біржових товарів є вершкове масло, сир (Чеддер) і кілька інших продуктів, з точки зору обсягу найбільш значущими товарами всіх аукціонів є СНМ і СЗМ. І, швидше за все, так буде і далі. Це означає, що середня ціна, яка розраховується по всій лінійці товарів, представлених на аукціоні, і яка так яскраво відображається щоразу, коли закривається кожний аукціон, ніяк не відображає те, що можна було б назвати ринковою реальністю.

Цю тезу можна зрозуміти, якщо зважити на те, що обсяг  світової молочної торгівлі приблизно у 14 разів більший, ніж той обсяг молочних товарів, що продається через Global Dairy Trade. Більшість молочних продуктів у світі продається безпосередньо виробниками своїм клієнтам. Причина цього досить проста. Global Dairy Trade може продавати тільки стандартизовану продукцію, а продуктами, зробленими на замовлення клієнта під його специфічні вимоги, не можна торгувати на більш-менш анонімному Інтернет аукціоні.

Тим не менш, Global Dairy Trade має ще багато можливостей для розвитку. Для подолання проблеми, пов’язаної з вимогою по мінімальному обсягу товару, що може бути виставлений на продаж, Global Dairy Trade в даний час працює над можливістю об’єднання пропозицій дрібних гравців у більш крупні пули. Це повинно сприяти збільшенню кількості продавців, які зможуть приєднатися до аукціонної платформи. Самі організатори аукціону обіцяють, що це «забезпечить більшу конфіденційність комерційної інформації». Це, звичайно, ще належить з’ясувати. Важко собі уявити, що групування низки невеликих пропозицій в одній забезпечить більшу прозорість. Але прозорість, в усякому разі, на мій погляд, не є плюсом для ринку, який піддається впливу спекуляцій. На мій погляд, Global Dairy Trade – це хороша річ, і вона повинна бути. Але ця платформа завжди демонструватиме тільки еталони цін і вона ніколи не повинна визначати рівень цін на внутрішньому ринку.

Останні новини: