Януш Гурскі, редактор forummleczarskie.pl розпитав Малгожату Цебеліньську, віце-президента правління Mlekpol (SM), про сучасні тенденції на молочному ринку.
Януш Гурскі: З розмов з представниками торгівлі відомо, що однією з категорій, які найкраще розвиваються, є продукти з високим вмістом білка. Друга родзинка – це верифікація в сегменті рослинної продукції. Що ми знаємо про сучасні тенденції ринку? Чи потрібує молодий споживач альтернативи молоку?
Малгожата Цебелінська: Тенденції на молочному ринку динамічно змінюються. Зміна поколінь змінює наше уявлення про те, як жити і як піклуватися про наших близьких. Це тісно пов’язане з тим, що і як ми споживаємо.
Тому ми прислухаємося до думки молодих поколінь, і Mlekpol також зацікавлений у рослинних альтернативах. Хоча ми успішно завершили проект з виробництва вівсяного напою, ми відклали його реалізацію. Якщо цей сегмент буде розвиватися, ми готові виділити один із наших заводів для виробництва цього виду продукції. Проте ми уважно дивимось на потреби так званої групи флексітаріанців, які прагнуть збалансувати свій раціон. Наприклад, мене тішить те, що в їхньому щоденному раціоні є багато кисломолочних продуктів, тому значно зростає споживання в тому числі й кефіру. Сучасні споживачі вивчають питання харчування та все більше усвідомлюють поживну цінність молочних продуктів. Ми раді брати участь у цьому процесі та ділитися своїми знаннями, щоб споживачі могли приймати зважені рішення про покупку.
Януш Гурскі: Ми перебуваємо на дуже специфічному етапі бізнес-циклу. Ми зараз піднімаємося? Виходимо з кризи?
Малгожата Цебелінська: Цього року «Млекпол» закупив стільки ж молока, скільки й минулого року, тому ми будемо виробляти таку ж кількість продукції. Зміняться лише пропорції між категоріями. Відсутність прогнозованого значного збільшення закупівель у Польщі призводить до ринкового балансу між попитом і пропозицією, а в періоди збільшення закупівель навіть до дефіциту певних товарів. Така ситуація створює умови для роботи з цінами, щоб вся молочна продукція давала рентабельність виробництва як для виробника, так і для переробника. Сьогодні виробники молока мають величезну проблему з доступом до якісних грубих кормів і змушені покривати зростаючі витрати. Тому вся галузь повинна негайно реагувати на ці потреби, щоб не втратити фінансову ліквідність. Позитивним є те, що роздрібні мережі усвідомлюють ці проблеми та відкриті до пошуку рішень, які задовольняють обидві сторони.
