Financial Times опублікувала огляд перспектив мультинаціональних молочних компаній в Африці, де цього року відмічається деякий спад ділової активності.
Серед компаній, які особливо зацікавлені в розширенні діяльності на африканському континенті, виділено французьку компанію Danone та данську Arla Foods.
Середньодушове річне споживання молока в Африці становить 37 л (у світі 104 л), але в деяких країнах континенту воно досить швидко зростає. За даними Euromonitor, країною з найбільшим споживанням молочних продуктів є Алжир:
За даними Світового Банку, очікується подвоєння кількості населення у Суб Сахарській Африці і зростання його добробуту. Тому аналітики вважають, що Африка – перспективний для молочної галузі ринок. Кевін Белламі, Rabobank, відмічає, що у 2014 році на континенті відбулося всього 3 злиття&поглинання компаній в молочному секторі, а в минулому, 2015 році вже 15. Хоча, цього року цей процес уповільнився.
Незважаючи на складний для молочного тваринництва клімат та низькі доходи населення, в довгостроковій перспективі ринок країн Африки є цікавим для інвестицій.
Після нещодавнього візиту до Кенії, П’єр-Андре Теріс, виконавчий президент по Африці компанії Danone, сказав, що він залишається оптимістом стосовно довгострокових перспектив компанії на цьому ринку. Він прогнозує подвоєння доходу компанії у країнах Західної Африки до 2020 року. Минулого року доходи компанії в Африці склали 1,4 млрд євро.
Активним на африканському континенті є також данський молочний кооператив Arla Foods. Він ставить собі на мету у 2020 році вп’ятеро збільшити доходи від операцій у Суб-Сахарській Африці (до 460 млн євро). У 2015 відповідна цифра становила 90 млн євро.
У той же час П’єр-Андре Теріс, Danone, вважає, що зараз не найкращий час для великих інвестицій: “Так, я вважаю наші дії в Африці правильними, і думаю, що й інші будуть їх наслідувати. Але я не думаю, що варто це робити саме зараз”.